Är nog mest obekvämt för den som ligger bakom om du byter matta. Annars är nog enda nackdelen att du kommer tappa en del på toppfarten. Ju högre kammar desto lågsammare skoter.
Kör själv med 44 matta och Non-slip drivhjul (ett måste), på grund av den nu mycket lösare mattspänningen verkar slidsen hålla mycket bättre. T.ex så börjar frugans Phazer lukta brännt om slides mycket tidigare än min när man transporterar sig efter isig väg.
Köpte en BRP orginal matta och BRP drivhjul (9 kugg) hos Stenmarks och sen var det bara att fimpa dubbskydden. Tror dock att XTX behöver en liten justering på boggie-skenorna för att inte ta i nya drivhjulen.
Kör själv med 44 matta och Non-slip drivhjul (ett måste), på grund av den nu mycket lösare mattspänningen verkar slidsen hålla mycket bättre. T.ex så börjar frugans Phazer lukta brännt om slides mycket tidigare än min när man transporterar sig efter isig väg.
Köpte en BRP orginal matta och BRP drivhjul (9 kugg) hos Stenmarks och sen var det bara att fimpa dubbskydden. Tror dock att XTX behöver en liten justering på boggie-skenorna för att inte ta i nya drivhjulen.