ev att ha bulten till drivaxeln i reserv.
Det gick riktigt bra. Det tog allt som allt inklusive provkörning just under fyra timmar och då hade ingen av oss bytt matta på en Yamaha tidigare. Lärdommar:
- variatorverktyg är bra
- ha lite boggielager i beredskap så att du kan byta när du lika har nere boggien (vändhjulen)
- plastnitar i reserv till sidohuvarna kan vara bra att ha
- om du inte har vinsch eller farmarlyft så bör pallbocken vara minst 100 cm hög
- när man byter matta skall man vara två
- fettspruta med gummislang
- fettnipplar i reserv, orginalen är veka
- varmgarage äger ;-)
XTX:en börjar bli rätt färdig nu. Nu är det mesta på plats:
- drivband
- fjäder
- ruta och deflektorer
Fick tips om följande hemsida när det gäller mesh för ventilationshålen,
http://www.shelby.fi/catalog/default.php Dom har också en massa annat godis
Nu är det dags för två avslutande fix för denna säsong. Skall montera på en GPS Garmin 620 och popnita fast en konstruktion som gör att jag kan få med en 10l dunk på tunneln.
Är det någon som har gjort någon lösning för dunk på tunneln på XTX:en?