rotax 536 och 643 är båda bra motorer, den har slidmatning istellet för kolvstyrt insug...Rotax 536? är dom något att ha? eller är dom som 643 att dom bara fanns något år, så de inte finns så jätte mycket delar begangnat?
jo det blev lite OT..Jonas; ska vi byta hpgarna mot kylarna? när isf?
Uräkta för offtopic!!
Gls är ju rena stridsvagnen, dem håller allt
Ska inte vara några större problem. Det svåraste är väl att få till hålen på motorplattan på rätt ställe. Se till att inte ändra c/c-måttet mellan primär och sekundär. Blir så svårt att hitta rätt variatorrem om du ändrar på det...hejsan nu är det så här att jag äger en 3800 som det sitter en 583a med skuren vev på och jag har en 503 komplett liggandes och då undrar jag om den passar i 3800 utan problem? om inte vilka är problemen? mvh rasmus
som när jag och summit58396 här på forumet hade tagit lös boggien på hans everest. vi tog ett spännband från lyftbågen till arbetsbänken och ett järnspett som vi lade på tvären i dörren och ett spännband från spettet till matta och drog den bakåt för att få i boggien. hehe. blev en liten berättelse nu, förlåt för ot.Enligt instruktionsboken, så är GLS orginalmatta 3300mm lång. Det betyder att du behöver kunna släppa 5cm på sträckarna för att den ska ligga rätt.
Kom ihåg att man gärna vill kunna släppa mer än det då man ska i med boggin, annars blir det ett h-vete att få dit den. Men går det inte med våld, så går det alltid mer ännu mera våld... :cheesy:
Det är inte jag som ska ha den, ja ska sälja den och det ringde en och frågade om den gick in i en GLS...Enligt instruktionsboken, så är GLS orginalmatta 3300mm lång. Det betyder att du behöver kunna släppa 5cm på sträckarna för att den ska ligga rätt.
Kom ihåg att man gärna vill kunna släppa mer än det då man ska i med boggin, annars blir det ett h-vete att få dit den. Men går det inte med våld, så går det alltid mer ännu mera våld... :cheesy:
Litar inte på dig...:eviltongue:som när jag och summit58396 här på forumet hade tagit lös boggien på hans everest. vi tog ett spännband från lyftbågen till arbetsbänken och ett järnspett som vi lade på tvären i dörren och ett spännband från spettet till matta och drog den bakåt för att få i boggien. hehe. blev en liten berättelse nu, förlåt för ot.
men nog tror jag det går med din matta på en gls.
Det är ju det här som styr, så be han kolla hur långt han har kvar på sträckarna.Det betyder att du behöver kunna släppa 5cm på sträckarna för att den ska ligga rätt.
Men man kan ju säga de till han, hoppas han gör de så jag blir av med mattan eller att de går att slacka 5cmDet är ju det här som styr, så be han kolla hur längt han har kvar på sträckarna.
Att korta boggien KANSKE är ett alternativ, men man kan nog inte korta så mycket innan bakre saxen riskerar att krocka med vändhjulen...?
har gjort samma sak på min 36:a kolla på min projekt tråd,Jag har nyss köpt en 3300R GLS -88 som stått still i 2-3år, är det något som bör smörjas eller ses över speciellt innan man kör igång?