GLS never dies...
1. Jag har faktiskt inga uppgifter på hur Bombardier sekundären skall vara monterad ifrån fabrik !
2. Det är en rackarens lång ( ca 85 mm ) drivpinne !
sedan behöver du en liten hylsa som sitter på änden av drivaxeln.
* Gänghylsa , 549 25 30
* Mellanvajer , 459 90 09
3. Bra !
4. De flesta BRP firmor har drivor med utbytta tankmätare då de har bytt till eltankmätare på nästan alla nyare 5900'or.
...detta gör att man brukar få köpa dem snorbilligt !
De passar rakt på GLS modellerna och dessutom får man ett mordernare utseende på den.
5. Jaa !
.
1. Kom igen nu 2stroke leta fram GLS-bibeln (den tjocka pärmen)
och tala om hur det ska vara!
2. Det ska kluras hur hastighetsmätardrivningen ska fungera (tror det saknas nån del där mellan "piggen" på drevet och vinkelväxeln?).
3. Boggien ska plockas ur för att få smörjnipplar och ett nytt fästhål för knäleden !
4. Själva glaset på tankmätaren har trillat bort, nåt smart tips på hur jag grejar detta? Ny mätare är inte tvärbillig verkar det som?
5. Erkänn 2Stroke att du ångrar dig att du sålde det underbara kramdjuret till en suspekt 08 i Östergötland !
Ah, den är underbar, å fin!
1. Jag har faktiskt inga uppgifter på hur Bombardier sekundären skall vara monterad ifrån fabrik !
2. Det är en rackarens lång ( ca 85 mm ) drivpinne !
sedan behöver du en liten hylsa som sitter på änden av drivaxeln.
* Gänghylsa , 549 25 30
* Mellanvajer , 459 90 09
3. Bra !
4. De flesta BRP firmor har drivor med utbytta tankmätare då de har bytt till eltankmätare på nästan alla nyare 5900'or.
...detta gör att man brukar få köpa dem snorbilligt !
De passar rakt på GLS modellerna och dessutom får man ett mordernare utseende på den.
5. Jaa !
.
Last edited: