1+2+3. Ja det blir det.1. Blir det sämre funktion med TRA när man har Polaris sekundär ?
2. Är det back-shift som inte funkar eller är det något med variator diametern som inte harmonerar då eller vad ?
3. Vad är det som är så speciellt med TRA sekundären ?
4. Den där mallen då för slidskivan?
Är det något som BRP åf borde ha eller ?
Bildminnet sviker en aning men kan inte den primären vara en Comet Duster...94C eller va dom nu heter? (Budget-modellen).
GLS never dies, they just go faster ! :rock:Tjena!
Nu har jag fått fart på GLS;en igen:rock:
Nya packboxar, cylinder, kolv & packningar.
Ställde in variator cc på 269mm (260 innan) och lade in en 3mm bricka på sekundären (flytande sekundär)
1. Har kört lite försiktigt ibörjan men även testat att hålla stumt och läst av tändstiften. Dom är gyllenbrun som nybakad bulla
2. 2stroke, Har du artikelnummer på rekomenderade komplett Polaris primär variator bestyckning som passar Comet EXP och har lämpliga ramper+fjäder för 583 ?
Funderar på att fräscha upp den lite och få ner tillslagsvarvet en aning (4900 rpm idag)
Vill även att den ska växla på mera om det går.
/Ersketi
Vad jag hört så skall det gå bra att ta huven ifrån GL-3900 och de övriga maskinerna med den huven.Hej!
Är det någon som vet om det går att få tag på en "crosshuv" eller dyligt till GLS-modellerna.
Jag har en 3300 från -88 som jag skulle vilja byta huv på.
Alternativet är om man skulle kuna bygga om nån annan huv så det passar.
Tack på förhand //Oskar
:ciao: Ditt minne sviker dig inte, Du har helt rätt att det funnits en länk till dessa speciella Snöskoter filter.....Tjena!
Är fullständigt övertygad om att jag har sett ett inlägg, med en länk till en sida där man kan få tag på sportluftfilter till en 3800.
( Fanns filter speciell till snöskoter.)
Det var en sida i staterna om jag inte minns fel.
Nu hittar jag förbanne mig inte det inlägget.
Kan nån hjälpa mig att leta ?
Färdiga eftermarknads slutburkar/ljuddämpare finns inte till GLS-3500.Jag är rätt sugen att fixa lite skönare ljud i min 3500, nån som vet om det går å köpa en slutburk till 503an ?
eller måste man göra nå eget?
Simon
JA , det sitter bussningar i alla axlar som rör sig i boggien.Hej,
jag har lite funderingar om boggien på min 3500 -92.
Ska det vara några bussningar i övre/nedre fästet på främre armen i boggien?
Den "klonkar" när jag kör i ett gupp eller liknande...
Simon