GoPro

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Jag googlade en del på ditt problem å hittade en del men vet inte exakt till problem så testa å googla du med så hittar du säkert en lösning.
 

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
tacko.. tyvärr hitta ja inget heller, ja googlade lite igår å samma visa idag men ja blir som inte klokare. hade gärna bytt tillbaka till gamla firmware om ja vetat hur. visst så försvinner wifi funktionen men den går att använda iafl
 

ExiterII

Aktiv medlem
1 jan 2000
58
0
1
Gävle/Särna
Prova uppdatera kameran igen.. jag har en silver som va lite knäpp efter uppdatering.. men efter jag uppdaterade igen så funkar wifi o filmning.
 

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
uppdaterat 10ggr nu ingen skillnad. om det endå inte vore så jäkla drygt å skicka tillbaka skiten!!
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Får inte ut något ljud ur min Hero 3 Black edition, provat både 720p/120fps och 1080p/60 fps. Sjukt less! Måste försöka skicka tillbaka den!
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
[video=youtube;syW7YG-L-0Q]http://www.youtube.com/watch?v=syW7YG-L-0Q[/video]

Prövade kameran för första gången idag, så här kommer ett testklipp.
Kolla gärna och säg hur ni tycker att jag ska vinkla kameran utifrån hur den står nu, tycker själv det ser konstigt ut på nåt vis som det är nu.
Filmat i 960/48, bör man köra 720/60 istället?
 

Henkkaa

Välkänd medlem
15 sept 2012
314
0
16
Haparanda
Är de där 3an? Isåfall är det bara jag lr är det som att de vatten i varenda 3a bilden ''guppar'' hela tiden? :O
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Inte en aning, jag är alldeles ny på GoPro.
Men den ser helt annorlunda ut när jag kollar på den på datorn.
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Stämmer nog de, nu när du säger det. Men vad säger ni om vinkeln på kameran? Och bör man ändra från 960/48 till 720/60?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

Henkkaa

Välkänd medlem
15 sept 2012
314
0
16
Haparanda
Byt iaf från 960/48 till 720/60, jag tycker de ser bättre ut och jag personligen tkr de är bättre med kamera på hjälmen :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Kör 960 om du ska klättra eller bara köra någonstans där det lutar mycket, 720/1080p får branter att se platta ut. I övrigt kör jag 720/1080p.

Stämmer nog de, nu när du säger det. Men vad säger ni om vinkeln på kameran? Och bör man ändra från 960/48 till 720/60?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
hittat lösning nu. testa detta alla med problem!! saxat från annat forum

I called GoPro and they said that the website and subsequently the update is corrupted so first hard reset and then install the update manually. This is the email they sent me explaining the procedure:

Here is the procedure to do a hard reset on your camera:

1. Remove the battery and SD-Card from the camera.

2. Press and hold the top shutter button, and while holding the button, please reinsert just the battery.

3. Still holding the top button, press the front power button, and the camera should power on.

And there, your camera has been reset to its original state and is ready to be manually updated, which you can do by following the procedure below:

1. Connect your camera to your computer with the USB cable and power it on.

2. To manually update the HERO3’s firmware you’ll need to have JAVA disabled on the Browser

3. Go to http://gopro.com/support/product-upda... and choose your camera model.

4. You’ll get a message 'install Java' on your screen, please don't do so.

5. Please click the manually update camera link on lower-right. (you’ll need to click it twice to confirm). Fill in the registration fields.

6. On the next screen you’ll need to type in the camera’s serial number (it’s case sensitive, so make sure that you have Caps Lock ON)

7. Following will be the registration information for the WiFi connection.

8. You’ll then have the link the download the firmware update files, which are downloaded in a standard zipped folder.

9. After you have the zip file on your computer, place ALL files that come inside the zip onto the root of your micro-SD card.

10. Power Off the camera, and unplug it from the computer.

11. Power On the camera, the update process will begin automatically. Please do not press any buttons at this stage.
The firmware update can take between 5 to 10 minutes, and the camera may power off and back on by itself.

To confirm it was updated successfully please follow these steps:

- Power On the camera.
- Format SD Card
- Take a Single Photo
- Access the SD card with a Computer
- Under the MISC folder, there will be a version.txt file
- This file contains the firmware versions installed on the camera (both camera and wifi
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
vilket är det bästa redigeringsprogramet? är helt ny på gopro sidan och orkar inte leta igenom alla 38 sidor :D