Tog och införskaffade en Hero 3+ black, och tänkte höra vad ni som har en likadan kör på för inställningar?
720 har jag förstått, men val av fps för att de ska bli så snyggt som möjligt?
Har bara provat lite typ till och från jobbet, men de går ju inte riktigt att jämföra med skoter körning.
Jag redigerar alla mina filmer i 720, helt enkelt för att det "räcker" upplösningsmässigt och ger större möjligheter att kombinera material från olika kameror där det inte är säkert att alla kör 1080.
Därför kör jag alla mina GoPro's i 960. Vad det gör är att man, i redigeringen, har möjlighet att justera klippet höjdledes vilket är riktigt bra ibland beroende på klipp och placeringen av kameran. Pekar kameran lite "fel" så gör det inget då man har lite spelrum att flytta klippet för att få blickfång på rätt ställe.
Samma sak när det kommer till de kameror som kör 1080 (de handhållna). Om den som filmat inte riktigt komponerat bra så har man utrymme att ändra kompositionen genom att flytta klippet i frame så att säga.
Angående FPS så kör jag GoPro's på 100 fps. Gör att man kan sakta ner till 25% oförstört samt att jag inte får problem med slutaren i kameran från skoterns vibrationer när man monterar på skotern. Har som regel på alla kameror att maxa fps, då har man helt enkelt mer data att jobba med.
Se lite exempel på hur det blir på min YouTube-kanal:
http://www.youtube.com/user/Leafo80