GoPro

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Det är en uppföljning på batterierna som dealextreme säljer, kolla nån sida bak så finns många inlägg :)
Jomen såg länken till ebay men uppfattade inte om goliath batterier kom därifrån så det kan ju va intressant om han tyckte dom funka bra... :) Har inte handlat nånting hjälmkamera relaterat från dx nån gång men de är bra iaf, någon miss med leverans nångång och man ska ha klart för sig att många saker är riktigt kassa kvalitetsmässigt. Men deras betygssättningssystem som kunderna kan fylla i är till grym hjälp för att få en uppfattning...
 

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
Kina är stort land så skriv gärna ev. märke och modell på batteriet, helst vart ni köpte det. Nu är jag inte nyfiken själv kan hjälpa andra och att säga att kina batterier är kasst eller funkar säger inte så mycket då utbudet är enormt :)
Självklart :)

mina heter Wetech och jag köpte dom på ebay av denna säljare:
http://www.ebay.com/usr/wetech-parts?_trksid=p3984.m1439.l2754

dock så verkar dom inte ha några annonser kvar :S
men som sagt, dom fungerar lika bra/dåligt som orginalbatteriet.

19,90$ gav jag + en obetydlig fraktsumma
 

Niklas M

Välkänd medlem
22 aug 2013
382
0
16
Umeå/Vilhelmina
Min Gopro hero 3+ black editions filmer blir lite hackiga när jag filmer med mer än 60 fps? inte ska det vara så? nog ska jag väl kunna filma med 720 och 100 fps utan att få en hackig video? någon inställning eller annat som jag gör fel?

annars är jag otroligt nöjd filmar med kristallklar kvalité och fungerar ganska bra i dåligt ljus numera
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Min Gopro hero 3+ black editions filmer blir lite hackiga när jag filmer med mer än 60 fps? inte ska det vara så? nog ska jag väl kunna filma med 720 och 100 fps utan att få en hackig video? någon inställning eller annat som jag gör fel?

annars är jag otroligt nöjd filmar med kristallklar kvalité och fungerar ganska bra i dåligt ljus numera
Är du säker på att det är materialet som är hackigt och att det inte är hårdvaran i datorn som inte orkar? Kräver rätt mycket av maskinen för att orka spela upp råmaterial i 100fps.

Testa att köra med HDMI direkt från kameran till TV och kolla om det hackar då, har för mig att kameran ska palla det utan att det hackar. Gör det inte det så är det att din dator inte orkar och inget fel på materialet.

Jag kör allt mitt material i 960 med 100fps, både 3 och 3+.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Alltså jag blir grå hårig nån som kan med gopro kameror har filmat tidigare utan problem nu igår filmade jag 720p 60fps o nu står det att filformatet inte stöds eller att den är fel aktig? Nu när jag provar filma igen då jag är hemma igen funkar det igen? ett klipp funkade 6 sista sekunderna av totalt 7 min hade filmat riktigt bra körning så hoppas det finns nån lösning? körde med wifi på också
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Last edited:

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
Alltså jag blir grå hårig nån som kan med gopro kameror har filmat tidigare utan problem nu igår filmade jag 720p 60fps o nu står det att filformatet inte stöds eller att den är fel aktig? Nu när jag provar filma igen då jag är hemma igen funkar det igen? ett klipp funkade 6 sista sekunderna av totalt 7 min hade filmat riktigt bra körning så hoppas det finns nån lösning? körde med wifi på också
är din gopro uppdaterad med den senaste mjukvaran? om inte, uppdatera!
har du ett billigt skit microsd så kan även det vara felet. köp ett kvalitets kort!
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
är din gopro uppdaterad med den senaste mjukvaran? om inte, uppdatera!
har du ett billigt skit microsd så kan även det vara felet. köp ett kvalitets kort!

nej det har jag inte provat jag Kingston 32gb class 10 så det borde väll räknas till ett bättre minneskort? tackar ska prova det :)
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
då har det uppstått fler problem försöker uppdatera gopron 3 enligt beskrivningen ska man lägga in filerna på sd koret sen starta gopron o då ska han uppdatera själv men den gör inte det?