Men blir det så, så skiter jag i Sverige och drar till Finland och tar kortet.
Kan lika gärna köra skoter där.
Kan lika gärna köra skoter där.
:afraid: Du kan inte vara seriös. Har du någon aning om vad detta paket skulle kosta? Mitt i finanskrisen...Bra. Jag hade tänkt skicka själv men kände jag ville bolla lite här på forumet först.
Jag tror stenhårt på effektgräns, bättre förarutbildning och även hastighetsgräns för förare under 18.
Kanske 45 km/h, som EU-moppe?
Ahh, ännu ett exempel....*ironic* :laugh:Men än om vi säger att det skulle bli så nu med den lagen eller vad ni vill kalla den så blir det ingen skillnad till exempel en moppe får man inte trimma men finns ju nästan ingen som kör orginal och hur många tar dom nästan ingen.
så ni tror det håller inte fanken skulle då jag följa reglerna skulle då köra den skotern jag har nu och då får då poliserna försöka komma och ta mig med deras Summit 1000 eller Lynx 59".......
Men än om vi säger att det skulle bli så nu med den lagen eller vad ni vill kalla den så blir det ingen skillnad till exempel en moppe får man inte trimma men finns ju nästan ingen som kör orginal och hur många tar dom nästan ingen.
så ni tror det håller inte fanken skulle då jag följa reglerna skulle då köra den skotern jag har nu och då får då poliserna försöka komma och ta mig med deras Summit 1000 eller Lynx 59".......
Alla föräldrar går att övertyga... Krävs lite blod, svett och tårar bara.Vid <16års ålder bestämmer föräldrarna MYCKET...
Om lagen då skulle vara skriven att du endast får köra fläkt upp till 70HP tror jag inte många skulle låta sina småttingar köpa några andra skotrar häller.
Skulle då inte mina!
Vem tänker du på?Sitter o läser med njutning..
Hur kan det komma sig att en 17åring sitter o förespråkar ett förslag som skulle motarbeta honom själv..? Kanske mognad..?
Precis!Är själv en fjunig 17åring som ni äldre gillar att kalla oss.
Är även relativt ny på det är med skotrar. Kör alltid på ett sånt sätt så att jag vet att jag klarar av det, visst kör lite för fort ibland, men det gör ni "gamlingar" också, och ni vet själva om att ni gör det.
Tex en granne till mig kör väldigt ofta förbi mitt fönster med skotern på bredställ, hoppar i plogvallar, ofta med dottern bakom sig , slutburk har han också. Tror han är ca 40 år och har 4 barn.
(Vet inte varför jag skrev det men ville bara få det sagt att ni äldre inte alltid kör med ansvar och omdömme)
Och sen, att höja åldergränsen lär inte hjälpa, kasnke lite men inte mycket.
Redan nu så är det väldigt många föräldrar som släpper iväg sina barn på skotern, även om dom inte har åldern inne.
Tror ni dom föräldrarna bryr sig om åldern höjs ? Det tror inte jag, låter man en 14åring köra när gränsen är 16, så låter man en 16 åring köra när gränsen är 18.
MVH