Litet Projekt: Ultra SP -96

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Tack för kommentarerna :)
som ni kanske förstår så ska varken burkremmen, styret eller styrhöjjaren se ut så där till vintern, höjjaren är på 6" och iom att fotstegen lutar framåt så pass mycket behövs det. Hade 6" och ett styre liknades BT's "MiniMX" på Stormen och tyckte att det var för högt, men har ett 4" block om det skulle bli för högt sen.

Biltemas styren hade jag helt glömt bort, misstänker ingen sämre kvalitet på dom. Dock är det lite väl långt till lule bara för att köpa ett styre, helt klart intressant annars. :rolleyes:
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Tack för kommentarerna :)
som ni kanske förstår så ska varken burkremmen, styret eller styrhöjjaren se ut så där till vintern, höjjaren är på 6" och iom att fotstegen lutar framåt så pass mycket behövs det. Hade 6" och ett styre liknades BT's "MiniMX" på Stormen och tyckte att det var för högt, men har ett 4" block om det skulle bli för högt sen.

Biltemas styren hade jag helt glömt bort, misstänker ingen sämre kvalitet på dom. Dock är det lite väl långt till lule bara för att köpa ett styre, helt klart intressant annars. :rolleyes:
Om du ids vänta så ska ja till gve nästa helg så om du vill kan ja köpa ett åt dig :rock:
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Sv: Lite större Projekt: Ultra SP -96

Håller på lite med skotern nu i skrivande stund men är småsur då jag har slarvat bort en grej = paus

Tog bort tunnelförlägningen som bara satt provisoriskt med bultar, har varit och köpt 6.4mm nitar för 300kr, så ni som tar av farsgubben: Dom är inte gratis! (med undantag)

Slipade med 120 papper


Maskerade Kylaren


Lackade den ca 5-6 varv med halvblank svart, borde räcka



Ser just nu ut så här.. :aetsch:


(hatar mobilbilder men något måste ju fylla tråden..)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Inge fel med mobilbilder. alla bilder som jag tagit till mina trådar är mobil bilder...
Då har du en bra mobil då jag har inte ens märkt det :ciao:
men det kan ju vara så att jag stör mig på mina egna bilder spec efter jag har lånat en digitalkamera så ta inte illa upp :)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Det fattas några grejer :)


TADA Edgetank!

Hädan efter skiter jag i original-looken då den vart förstörd när huven kapades..

Ska bli den nya placeringen av starthandtaget, måste bara sno en bit av trädgårdsslangen först.. :rolleyes:

Oljetanken togs bort, måste ju tänka på vikten HALLÅ?? :bootyshake:


Drog om denna kylarslang inför kommande arbete



Sparade tre dekaler på slutet, lite OEM look :)
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
. .du kommer inte kunna leda om magnapullsnöret med trädgårdsslangen, sakta men säkert kommer snöret äta sig igenom slangen, sett de hända på en -96XCR600
Åk till en verkstad eller fixa själv en krökt rörstump som de svetsas fast ett fäste på, och dra sen magnapull snöret igenom röret..
intressant annars ;-)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
. .du kommer inte kunna leda om magnapullsnöret med trädgårdsslangen, sakta men säkert kommer snöret äta sig igenom slangen, sett de hända på en -96XCR600
Åk till en verkstad eller fixa själv en krökt rörstump som de svetsas fast ett fäste på, och dra sen magnapull snöret igenom röret..
intressant annars ;-)
okey tack för tipset, gjorde så här på stormen utan att sätta dit trädgårdslang och snöret höll inte länge så tänkte att det kanske funkade. Ganska passande att jag jobbar som rörmockare nu ;)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Tog och fixade tanklocket till tanken då den gav upp i påskas..


Tog "glaslocket" från Ultratanken och limmade på edgetanken, en snabb och enkel procedur som kommer spara mina byxor från att lukta bensin



Nu blir det öl och bastu!