Litet Projekt: Ultra SP -96

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Kan inte annat ge nå annat än en fin och fet tumme upp :D det såg skitbra ut med Edge tanken och dynan! men när ska du fixa huven då? fortsätt med de här tempot! good jobb!
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Håller med dom andra, blev grym skillnad med edge dyna och tank. Finns dock en nackdel med edge dynan och det är ju att den är så förbaskat låg. Men jag antar att du inte kommer sitta ner speciellt mycket på denna skoter? ;)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Tack för alla kommentarer :)

Håller med dom andra, blev grym skillnad med edge dyna och tank. Finns dock en nackdel med edge dynan och det är ju att den är så förbaskat låg. Men jag antar att du inte kommer sitta ner speciellt mycket på denna skoter? ;)
Skotern fick ju ett helt annat utseende, som jag gillar dessutom. Och som du säger är edge-dynan lite väl låg men blir jag allt för irriterad på det på dom 10% jag sitter ner och kör så har jag en till edge-dyna som jag kan testhöja. Sen till sommaren är det lättare när det är vattenkörning som gäller :rolleyes:
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Kan nog bli snyggt om du renar på dekaler å allt sånt och lackar om boggin svart så allt blir helsvart ;)
jo har seriösa funderingar på att dra av dekaler, hade även planer på att lacka boggien men dom sket jag i...

Har donat lite med fotstegen idag :)


Måste säga att namnet på tråden börjar vara lite osann nu, var från början egentligen bara ett byta-motor-och-matta projekt..
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Du kan ju tänka såhär :p Det här är ett litet projekt och nästa projekt blir ett stort ;)
bra tänkt:beer: vela inte vara kaxig med trådnamnet då jag tyckte att det började vara kaxigt allt eftersom det slutade vara ett "byta-motor-och-matta" projekt
Men när man låter idér ploppa ur skallen är det inte lätt att låta fingrarna vara i styr, tänkte ju först egentligen med den här skotern bara slänga på pipor och ha kvar XCRmk:n men va fan.. :D Mycket roligare detta
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
fot stegskanter :D
Ny har båda rätt :)

Tog kantlisterna från RMK chassiet för jag tyckte 400kr för att köpa kantliser var lite väl för något jag har hemma. Och att Indy chassiet har halklister vet nog dom flesta om




Nu har dom fäste i kanlisterna ;)


Nu är det "bara" att jag får tag i en nittång för 6.4mm och får dit tunnelslutet och börja dra om kylarslangarna :rolleyes:
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
aningen roligare att fästa nitar än att ta bort dom iaf;) så nu har du bara det roliga kvar:)
nja det här var nog lika dötrist att borra och dra nitar för kantlisterna hade ingen lust att sitta på ett indy-chassie först, kapat och slipat lite varstans, kan lova att det inte var bolt-on!
Att dra kylarslangar är inte så roligt.. :bawling: tyvär
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Gjorde snabbt i PS hur jag har tänkt dekalerna till skotern, samma på andra sidan :) skiter i vad ni tycker egentligen för jag har redan bestämmt mig, dock kommer det ju bli bättre i verkligheten :)

Även köpt dessa googlar, svårt att lista ut vilket mitt favoritband är?
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
snälla sätt dit power också så dt blir ultra power:bawling::evil:
nej sätter inte dit power ;)

Deklan som jag PSade på skotern störde mitt öga, och visst den var inte helt autentisk riktiga Maiden-stilen så jag gjorde om själva dekal-filen. Pratade med en reklamfirma idag och dom sa att jag skulle göra "dekalen" hemma som jag vill ha den och mejla dom :) ca 300kr för 2 st sa dom, trode det skulle bli blodigare


Skillnaden är: dom svarta "listerna" i och utanför bokstäverna
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Haru hunnit lämna in än? Jag kan fixa sånnadär dekaler gratis åt dig via reklamfirman där brevid dobbins, farbrors nånting jobbar där å ja har fått mkt som fan därifrån haha =)