Lynx Boondocker by Chris

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Nu har jag beställt en Lynx Boondocker 3900, 600 från Görans Motor i Mora. Får se när det blir leverans på den så man hinner fixa lite innan säsongen :)

Lite planer har börja smidas iaf ;)

En skalenlig bild är ju bra att ha då man skall börja planera


Har även börjat cadda på en hållare i alu. för nödstoppen. Knappen ska vara infälld lite så man inte kommer åt det i misstag och knappen är återfjädrande så man inte dödar motor då man inte vill
 

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
16
36
Gnarp
Ska bli spännande att följa då jag själv beställt en, dock en tresjua. Dock ska min komma i november så nå försäsongsmek hinns nog inte med :p..Dock kul med lite idér
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Mycket avundsjuk, jag lyckas nog inte skramla ihop pengar till en i år men det var nära (!*#!#*!!). Hade det blitt en ny skoter till vintern stog boondocker högst upp på listan mer familjevänlig djupsnöskotrer verkar inte gå att hitta!
 
Reactions: trixa

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag fastande för den också då jag kollade på den uppe i Tänndalen då BRP Tour var där....så jag hoppas jag inte blir besviken ;)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Får ju sysselsätta mig lite i garaget innan skotern kommer :)

Gör iordning "plattformen" som jag har skotern på då jag fixar med den i garaget


Nytt golv på plattformen


"Kartlägger" Lynx logga ;)


Efter lite jobb med kniv och maskeringstejp


Så nu ser man vad jag ska jobba med för skoter ;)
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
Fan va kul att du köpt en ny skoter! Hoppas du kommer lägga upp mycke bilder som vanligt och att du filmar när du är ute och kör :)
Vad är det du tänkt göra på lynxen?
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Fan va kul att du köpt en ny skoter! Hoppas du kommer lägga upp mycke bilder som vanligt och att du filmar när du är ute och kör :)
Vad är det du tänkt göra på lynxen?
Inget är bestämt ännu vad jag ska göra med den. Beror ju lite på när jag får den levererad också...
 
Reactions: trixa

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
800 är dyrare och jag klarar mig bra med en 600 :)
Hoppas du blir nöjd med 600. Själv hade jag en 600 sdi som jag tyckte var kanon. Efter att ha kört 800 e-tec vetefan om jag nånsin skulle gå tillbaka. Motorn är kanon och kraften är en helt annan än i 600 maskinen jag hade. Ska bli kul att följa projektet. Samtidigt för dig, att gå från en phazer på 80 hk till en 120 hk 600 kommer ju kännas som stor skillnad det med.
 
Reactions: trixa

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja jag tror ju också att det blir lite skillnad från Phazerns 80 till denna som har ca 120hk.

Just nu händer inte så mycket förutom en massa planering och ideer. Problemet är ju att jag inte har någon skoter att mäta och kolla på. Men jag håller på och bygger ett blästerskåp så jag ska lätt kunna blästra delar som skall till pulverlack då skotern väl kommer....bilder på det bygget kommer.. :)

Även ett dekalkit skall börja designas och där får jag jag hjälp av SweTown som tidigt har fixat mallar för Lynx 2014.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Bygde som sagt ihop ett blästerskåp åt mig eftersom det kommer att bli en del blästrande på delar som ska pulverlackas.

Här har funktion gått före utseende. Jag har en gammal dammsugarslang monterad i ena hörnet för att suga ut allt damm som bildas och ett litet lysrör invändigt som lyser upp.







 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Har beställt ett nätaggregat för att kunna testa på att anodisera( eloxera) själv. Har även inhandlat olika baljor på Ikea för att ha dom olika kemikaliebaden i. Doppvärmare för att hålla färgen i rätt temp har jag också beställt :)

Vill passa på att tacka Asker för alla tips i denna fråga.