Lynx Boondocker by Chris

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
dom ska börja tillverkas i månadsskiftet sept-okt. Sen vet jag inte exakt när jag får min
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Händer inte så mycket just nu eftersom jag inte fått skotern ännu.

Men igår rullade jag in skotersläpet i garaget istället så nu skall det få sig en "omgång" innan skotern kommer :)
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
jävlar! hade vart en dyr stoppknapp om den vart till salu med tanke på allt jobb, riktigt snyggt!
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Eftersom det inte händer så mycket på skoterfronten just nu så bjuder jag på lite bilder från mitt "släpvagnsprojekt" :)

Utgångsobjektet


Bakre ramen bortkapad


Testar hur jag skall ha det


Nya bakramen ditsvetsad


Lite rostskydd + lack på ramen


Inpassning av ny sidoplåt


Snart är den nya bakdelen av kåpan klar..fattas bara en plåt på taket.
 

Calleman91

Välkänd medlem
28 sept 2009
238
0
16
Vänersborg / Sälen
HUr menar du med infälld ramp?
Ja menade inte precis att du just skulle ha en infälld ramp, undra mest vad du kommer göra för lössning, svårt att dra skidres upp på kärran varje gång... blir ju så fula märken i buken på maskin =P

Du kan ju ha en ramp som du drar ut från undersidan eller nått
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Den har tip och sen är det gasdämpare till alu.kåpan så det är inga problem att lasta :)
 

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Finns färdig att köpa från RSI med just denna funktion, http://www.snoperformance.se/catalog/product_info.php?cPath=5_8&products_id=327 Men sen är det mera creed att göra en själv :)
Nu har jag beställt en Lynx Boondocker 3900, 600 från Görans Motor i Mora. Får se när det blir leverans på den så man hinner fixa lite innan säsongen :)

Lite planer har börja smidas iaf ;)

En skalenlig bild är ju bra att ha då man skall börja planera


Har även börjat cadda på en hållare i alu. för nödstoppen. Knappen ska vara infälld lite så man inte kommer åt det i misstag och knappen är återfjädrande så man inte dödar motor då man inte vill