Märkes***eritråden...

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Kööniiggsäsäsägesägenen (lite osäker på stavningen), finns det väll inte så många av, men jag är rätt säker på att fler drömmer om denn om en Kia, ändå finns det fler kia på vägarna...

Så dra inte upp "det finns fler".... Det blir bara pinsamt för dig...
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Ja apple tillverkar ju inte de bästa telefonerna men ändå säljer dem bäst.
Ahaa jag ser nog vad du gör...
Btw arctics är ganska lik androidtelefoner. Dom ser som fin ut på håll men vid användning så krorrar det och gnirkar, läker och luktar. Det osar....koreansk ingenjörskap.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Ahaa jag ser nog vad du gör...
Btw arctics är ganska lik androidtelefoner. Dom ser som fin ut på håll men vid användning så krorrar det och gnirkar, läker och luktar. Det osar....koreansk ingenjörskap.
Jag skulle säga att arctic är som nokia. Finland tillverkar de stadigaste maskinerna i hela världen vare sig det gäller traktorer eller telefoner. De har världen bästa och mest välmotiverade arbetskraft. Finland har vunnit inte mindre än fyra världskrig. Och dessutom har dem världens högsta vodkakonsumtion.

Dessutom har jag en iphone.
 

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
haha herregud bra jämförelse en bil som kostar 8 miljonas och en som kostar 150k.

skotrarna är ganska jämna i pris märkena igenom, ändå väljer man en brb så nånting måste det vara??
 

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
haha herregud bra jämförelse en bil som kostar 8 miljonas och en som kostar 150k.

skotrarna är ganska jämna i pris märkena igenom, ändå väljer man en brb så nånting måste det vara??
Helt rätt! Statistiken får tala för sig själv.
 
J

Jona$

Ja det visar bara på den låga iq:n på folk, dom tröttnar visst aldrig på motorer som skär som smör i solsken osv. Slående dåliga argument :p
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
haha herregud bra jämförelse en bil som kostar 8 miljonas och en som kostar 150k.

skotrarna är ganska jämna i pris märkena igenom, ändå väljer man en brb så nånting måste det vara??
Haha men herregud vad du är slut i huvudet. Köp en skoter och se till tråden för vad det är...
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Det var lite det jag menade med mitt inlägg till Marcus. Hakar han upp sig på konstiga jämförelser i denna tråd så ska inte vara här.

Min liknelse vid miljonbilar är väll inte mer korkad än att folk köper Lynx och tror sig ha en skoter....
 

ajje

Medlem
7 jun 2011
18
0
1
Smedjebacken
Men är ni snortingar med ADHD-tumme allihopa? Yamaha Viking I är det enda som gäller. Stabil och fin konstruktion med bladfjädrar. Med lappskidor är den oslagbar i lössnön. Åk runt ni med era turboladdade motorsågar uppstoppade i arslet, det ögonblicket ni släpper gasen sitter ni stenhårt fast. Då tuffar jag sakta förbi med sonen i pulkan efter.
Tung säger ni? visst, men man ska vara äldre än tolv för att köra skoter i alla fall så då får man väl förutsätta att man har en antydan till hår på bröstet.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Men är ni snortingar med ADHD-tumme allihopa? Yamaha Viking I är det enda som gäller. Stabil och fin konstruktion med bladfjädrar. Med lappskidor är den oslagbar i lössnön. Åk runt ni med era turboladdade motorsågar uppstoppade i arslet, det ögonblicket ni släpper gasen sitter ni stenhårt fast. Då tuffar jag sakta förbi med sonen i pulkan efter.
Tung säger ni? visst, men man ska vara äldre än tolv för att köra skoter i alla fall så då får man väl förutsätta att man har en antydan till hår på bröstet.

men viking är ju totalt värdelös på att ta sig fram, så att du tar dig fram utan turbo med en yamaha ( ja jag vet vad viking 1 är för nå) är ju totalt helt fel, möjligt vis efter autobahn men tveksamt även där

sen att köpa sig en arctic och tro att det är en skoter är ju också fel. katter vill ju mest vara inomhus på vintern och det stämmer också på arctic, dom vill helst stå i en verkstad
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.607
92
48
Örnsköldsvik
Ahaa jag ser nog vad du gör...
Btw arctics är ganska lik androidtelefoner. Dom ser som fin ut på håll men vid användning så krorrar det och gnirkar, läker och luktar. Det osar....koreansk ingenjörskap.
Jo för amerikanska produkter är ju kända för att hålla oerhört bra finish och passform ;-)
Eller hur var det nu? Tum idioter...
 

ajje

Medlem
7 jun 2011
18
0
1
Smedjebacken
men viking är ju totalt värdelös på att ta sig fram, så att du tar dig fram utan turbo med en yamaha ( ja jag vet vad viking 1 är för nå) är ju totalt helt fel, möjligt vis efter autobahn men tveksamt även där
Nejdu, Vikingen är inte värdelös på att ta sig fram, nu måste du ha blandat ihop den med något smalbandat härke.
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Filmat idag! Inte helt oväntat får en Arctic hjälpa en Polaris hem. ;)

[video=youtube;uNSCY3vdInM]http://www.youtube.com/watch?v=uNSCY3vdInM&feature=youtu.be[/video]
 

MTX

Välkänd medlem
3 feb 2011
116
2
6
Man kan ju inte påstå att polaris gör kvalisorts skotrar när drivaxlar och chassie stag ger sig.

dom är ju lätta att bogsera hem när dom tjänat så OTROLIGT mycke vikt på att ha en drivaxel som är ihålig:) tragiskt att vikthysterin har gott så långt att man bygger nya skotrar som inte håller till första servicen ens ok man får det på garantin men du får inte bogseringen stughyran och helgen/vekorna på garantin....