Märkes***eritråden...

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Vilken jävla skit tråd, hacka på skotermärken, mitt märke är bäst osv man köper väl den skoter man tror passar för det ändamålet man har den till, fluffa runt i puder och har sej ja då köper man en fluff
skoter och till sist skulle nån i denna tråd fråga vad jag jobbar med och ni skulle få till svar att jag flåttar
järnvägsräls i Canada så skulle 99.9% säga å fan är det bra betalt.
Gringubbe, byt märke så blir du gladare :
;)
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Vilken jävla skit tråd, hacka på skotermärken, mitt märke är bäst osv man köper väl den skoter man tror passar för det ändamålet man har den till, fluffa runt i puder och har sej ja då köper man en fluff
skoter och till sist skulle nån i denna tråd fråga vad jag jobbar med och ni skulle få till svar att jag flåttar
järnvägsräls i Canada så skulle 99.9% säga å fan är det bra betalt.
är väl inget allvar i det som skrivs här. är ju bara på skämt, man behöver ju inte ta de så hårt.
sen är ju yamaha lite som ett ånglok så förstår jämförelsen med järnväg i kanada
 

Jonas Jonsson

Välkänd medlem
28 okt 2012
416
1
16
27
Bräcke
Vi kan väl höra vems skoter som har gått längst, och se vad det är för märke??
Vi har iallafall en Lynx Forest Fox som gått 3000+ och bara en kolv bytt! ;)
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Vi kan väl höra vems skoter som har gått längst, och se vad det är för märke??
Vi har iallafall en Lynx Forest Fox som gått 3000+ och bara en kolv bytt! ;)
men dessa rotax 377:eek:r eller 440:is är ju så grymt slöa så den kan inte slita på motorn. ungefär som en gammal mb 220D, den bara går och går men är så grymt slö så man skulle ha tim räknare iställe för km mätare, exakt så är det med foxarna. älskar dom dock ändå
 

ankan_1

Aktiv medlem
21 mar 2010
58
0
6
Kalix
dock så han dom ju sluta filma innan både Ski-Doo:n och Skräpi Cat:n skar och Potatisen fastnade... inte för att den beggade Doo:n med nya dekaler a.k.a Lynexen eller Skramlahan hade tagit sig fram nå bättre men Skramlahan är ju den enda som överlever dagen ;P
Men den har ju suttit fast hela dagen, och därmed inte fått samma chans som de andra! ;)
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Köp för guds skull inte en Yamaha!!

Okej om det går remmar för flera tusen eller om drivaxeln går av innan man har hunnit backa av släpen. Kolvbyten och vexaxelrenoveringar kan man leva med, det är ju inte så många tusen per år, sånt hör ju till.
Att men sen har köpt en ny skoter av en tillverkare som använder konsumenten som testförare gör inget, huvudsaken att den är lättast. Det är ju trevligt att få hälsa på hos den lokala återförsäljaren för nya uppdateringar en gång i veckan. Man kanske får sig en gratis kopp pulverkaffe.

Nä, Fy f-n för Yamaha, den kan man ju köra fast med! (Och tung är den oxå)
 

lilltampen

Välkänd medlem
27 jan 2009
200
0
16
Västerbotten
Sv: Re: Sv: Re: Märkes***eritråden...

Jajjamen twosmoke lovers
ni lever på dispans från oss miljövänliga tjockskotrar
för skoterindustrin har också kvoter i utsläppsrätter ..
Men varför är det då bevisat att brp:s e-tec har renaste utsläppen av alla skotrar inklusive 4-taktare.
 

lilltampen

Välkänd medlem
27 jan 2009
200
0
16
Västerbotten
2-takt har inte bättre utsläppsvärden (e-tec) än Yamaha 4-takt och även om de hade så håller dem inte längre än 500mil (om man inte har jord i fickorna).
Dom har visst bättre utsläppsvärden, tester har gjorts, och jag har sett ett antal e-tec 600 som gått upp till 3000 mil utan åtgärd och kommer säkert gå länge till.
 

lilltampen

Välkänd medlem
27 jan 2009
200
0
16
Västerbotten
Nu råkar det vara så att polaris har bästa lössnöaren just nu, så är det bara.

Detta gör att alla fjortisar på edge;ar, iq:s och annat skit, intalar sig själv att de har bra Skotrar bara för den sakens skull....
Där har du nog fel för ski-doo gick precis om med sin nya summit, om du inte provat den så gör det så ändrar du uppfattning.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Där har du nog fel för ski-doo gick precis om med sin nya summit, om du inte provat den så gör det så ändrar du uppfattning.


Gick precis om? I förrgår eller? Summiten från 11 och 12 går som en srx i djupsnö om man gämför med rmkn från samma årsmodell. Så än om skidoon är bättre med sitt glapp boggie i år så fungerar den som en förlängd srx jämfört med rmkn... Vakna och inse att brp inte bygger djupsnö skotrar. Det är endast de långa mattorna som gör att man kan förväxla dem med en mountain....
 

ajje

Medlem
7 jun 2011
18
0
1
Smedjebacken
Vilken jävla skit tråd, hacka på skotermärken, mitt märke är bäst osv man köper väl den skoter man tror passar för det ändamålet man har den till, fluffa runt i puder och har sej ja då köper man en fluff
skoter och till sist skulle nån i denna tråd fråga vad jag jobbar med och ni skulle få till svar att jag flåttar
järnvägsräls i Canada så skulle 99.9% säga å fan är det bra betalt.
Jag HATAR din favoritskoter!
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Var det inte ett polarisgäng från snowrider som testade lössnöare utan lössnö?

Prova en ny summit och ni förstår vad jag menar!
Polarisgänget var ju givetvis tvungna att ta hänsyn till summiten.. Därför valde dem att hålla sig på låglandet i knädjup snö.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Var det inte ett polarisgäng från snowrider som testade lössnöare utan lössnö?

Prova en ny summit och ni förstår vad jag menar!
var väl mer så att polaris gänget är van vid att kunna köra vars man vill, men då dom satte sig på en ski-doo så insåg dom att det var bäst att hålla sig i ett snöfritt område, dels för att dom inte tar sig och lyckas man komma en bit ut i snön så smäller man remmen=ett jävla massa bärgande
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Inte för att försvara skit-doo, men en rem kan man ju byta på uppe på fjället. En prototyp-drivaxel krävs det ju lite mer jobb för att byta, om dom nu tar sig så långt innan den går av.