Märkes***eritråden...

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Huj huj, verkar som att dina vänner eller de du möter med Arctic har haft jävla otur med sina maskiner, eller så är det som du säger, de borde byta till Yamaha då de verkar hålla en evighet (enligt ägarna).

Har skruvat mycket och sålt mycket nya delar, konstigt att det är just Yamaha förarna som behöver delar.... Eller ja alla märken blir ju såklart representerade i försäljningsstatistiken, men tar man bort Yamaha så skulle inte branschen vara luka lukrativ om vi säger så.

Yamaha är för gammla gubbar som fiskar mycket... Någon nöjesmaskin är det inte vad man än tror, då ska man vara bra efterbliven...
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Stod länge vid Arctic cat provkörningstält för ngn vecka sedan, fan man blev ju rädd varje gång de drogs igång. PangPangPang, och då är det 2013 årmodeller. Sorgligt att det är så. Antigen smäller dem eller så brinner dem upp:D!

Jo visst kanske jag är lite gubbig av mig och efterbliven men skulle aldrig bli så efterbliven att jag gick å köpte en AC. De märks att du är märkestrogen eller så är det de oljeblandade avgaserna som gör sitt=)
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Ski Doo: remätar skoter. Gamla ski doos skär gärna (800cc)
Polaris: klarar inte att mappa en skoter, för fega dessutom för att erkänna sprickande fotsteg
Yamma: forfarande för klumpiga i lössnön, enda vettiga är Viking III å den är inte kul att leka med
A-C: Kan dom göra en tankmätare som visar rätt? Svängradien ett skämt.
Lynx:Har inte gjort en mountain maskin..(förrän nu då) hamnar alltid lite i skuggan av Skit doo. Pippolaboggin skit i lössnö.
Vad faan ska man köpa om man vill ha en 800cc lössnö skoter??
 

Qyz

Aktiv medlem
11 apr 2012
54
0
1
Ski Doo: remätar skoter. Gamla ski doos skär gärna (800cc)
Polaris: klarar inte att mappa en skoter, för fega dessutom för att erkänna sprickande fotsteg
Yamma: forfarande för klumpiga i lössnön, enda vettiga är Viking III å den är inte kul att leka med
A-C: Kan dom göra en tankmätare som visar rätt? Svängradien ett skämt.
Lynx:Har inte gjort en mountain maskin..(förrän nu då) hamnar alltid lite i skuggan av Skit doo. Pippolaboggin skit i lössnö.
Vad faan ska man köpa om man vill ha en 800cc lössnö skoter??
Bara att välja vilken brist man vill ha...
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Ski Doo: remätar skoter. Gamla ski doos skär gärna (800cc)
Polaris: klarar inte att mappa en skoter, för fega dessutom för att erkänna sprickande fotsteg
Yamma: forfarande för klumpiga i lössnön, enda vettiga är Viking III å den är inte kul att leka med
A-C: Kan dom göra en tankmätare som visar rätt? Svängradien ett skämt.
Lynx:Har inte gjort en mountain maskin..(förrän nu då) hamnar alltid lite i skuggan av Skit doo. Pippolaboggin skit i lössnö.
Vad faan ska man köpa om man vill ha en 800cc lössnö skoter??
Det är ju skit lätt! Skulle valt en 12 pro rmk med burant fotsteg och ac 800 ho motor!
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Ski Doo: remätar skoter. Gamla ski doos skär gärna (800cc)
Polaris: klarar inte att mappa en skoter, för fega dessutom för att erkänna sprickande fotsteg
Yamma: forfarande för klumpiga i lössnön, enda vettiga är Viking III å den är inte kul att leka med
A-C: Kan dom göra en tankmätare som visar rätt? Svängradien ett skämt.
Lynx:Har inte gjort en mountain maskin..(förrän nu då) hamnar alltid lite i skuggan av Skit doo. Pippolaboggin skit i lössnö.
Vad faan ska man köpa om man vill ha en 800cc lössnö skoter??
Angående tankmätare, är det nån tillverkare som faktiskt duger till att tillverka en digital variant som visar något sånär rätt? Gamla heliga flytkorkar verkar vara enda som får till. Iofs lyckades inte Ski-doo med det heller men:p
 

ScottMarcus

Välkänd medlem
17 dec 2007
172
0
16
Övik
Vilka skotrar är det som alltid står med huven öppen?

k-len kanske kan förklara vad bilden föreställer :blink1:

2011-12-17.jpg
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Vad är fördelen med en Yamaha? Fyrtakt å hög vikt räknas ej! Å lynx? Det är ju som en Ski-doo fast röd å 40kg tyngre!
Vet inte vad det är med all viktnojja? Lyfter alla sina maskiner ofta? Även fast ja köra fast i en ravin, slänt lr myr så håller jag inte på o lyftar maskinen. Allt detta prat om vikt så börjar man undra om ni är nybajsade innan nå dra ut oxå? De e klart de är ju svårt att sätta emot en tyngre maskin om man har en kroppsbyggnad som en sticka.

Jäkligt nöjd med Yamaha pga av karaktären på motorn, körställning, startar alltid och inget strul. Fina ledmaskiner med servo, både räcer och familjemaskin. Är väl så där inställd till ljudet på den 2 cyl 4-taktaren men de fungerar. Köper man Yamaha så har man köpt en skoter där man vet vad man får, oftast en genomgående kvallitet och bra andrahandsvärde. När vi kommer in på Mountain segmentet så är det väl turboladdning som skall till för att det skall vara nå riktigt roligt. Maskinerna känns trygga o roliga att köra, om man kan hantera den mer bestämt än en 2-taktar.

Men som sagt, smaken är som baken, har man råd att byta varje år kan man väl köpa vilket märke som helst men tänkte man ha maskinen några år så försvinner urvalen av märkena rätt snabbt.

Lynx säger ja ju bara för att ja själv kört det förr och för att de ska ha stor cred för 59:an och ST600, härligt maskiner!
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Vilka skotrar är det som alltid står med huven öppen?

k-len kanske kan förklara vad bilden föreställer :blink1:

Visa bifogad bild 16736

Vilken fräckhet:p

Föreställer en 170hk+ maskin med 385 matta, med drevning för en 307.vilket gör att den inte riktigt går som den ska i lösare snö och därför åt en rem den där dagen...

Men vad vet jag, kan vara vem som helst och vad som helst på den där bilden....
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Vilken fräckhet:p

Föreställer en 170hk+ maskin med 385 matta, med drevning för en 307.vilket gör att den inte riktigt går som den ska i lösare snö och därför åt en rem den där dagen...

Men vad vet jag, kan vara vem som helst och vad som helst på den där bilden....
Får man väl hoppas att du har minst 10 ggr roligare än en som kör en överladdad nytro ;)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Får man väl hoppas att du har minst 10 ggr roligare än en som kör en överladdad nytro ;)
Jag hoppas du skämtar?

Skulle jag tycka att köra ofärdig thundercat var 10 gånger roligare än en överladdad nytro?

Skulle jag ha så tråkigt i skogen skulle jag hänga mig. En TC som tar remmar är väll iallafall 150-200 ggr roligare än en nytro oavsett vad för hokus pokus som sitter på den. Bara ljudet är 10 gånger roligare att lyssna på, än att köra en nytro.

Och min tredje nuvarande skoter (M800) är runt 20-30 gånger roligare än en TC med remproblem.

Så nu har vi rett ut det :)
 

skidooeverest500

Välkänd medlem
26 sept 2009
318
3
16
28
rusksele
Haft 6st BRP på sträck, 5 revar som jag vart hyffsat nöjd med. Tog och köpte min en XP, men där gick gränsen. Drog remmar som lakrits-snören, allmänt vek o pecklig i chassiet. hela framvagnen blev intryckt av en liten frusen jordhög.

Bytte till en polaris IQ600rr -09a istället. Kunde inte gjort bättre val!

Skrot BRP ;) har alltid tyckt bra om ski-doo men när man får byta rem var 15-20nde mil för 2000kr var det sista droppen..
du verkar vara duktig på att köra in remmar:p
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
brp skär inte efter 500mil kör en skidoo summit 600-01 1654mil sen ny utan trasiga remmar och den är aldrig renoverad, bara bytt slides:)
Inte ett lager i något boggi hjul? Inte ens ett insugsgummi? Ingen rulle i variatorn? Milerna imponerar inte på mig men åren! 12 år med endast ett par slides! Din summit måste vara extremt slut å sliten med tveksam funktion.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Inte ett lager i något boggi hjul? Inte ens ett insugsgummi? Ingen rulle i variatorn? Milerna imponerar inte på mig men åren! 12 år med endast ett par slides! Din summit måste vara extremt slut å sliten med tveksam funktion.
summit är "extremt slut å sliten med tveksam funktion.[/QUOTE]" original.
 

skidooeverest500

Välkänd medlem
26 sept 2009
318
3
16
28
rusksele
Inte ett lager i något boggi hjul? Inte ens ett insugsgummi? Ingen rulle i variatorn? Milerna imponerar inte på mig men åren! 12 år med endast ett par slides! Din summit måste vara extremt slut å sliten med tveksam funktion.

jo såklart är hjulen bytta osv skulle bara överdriva lite, inget gjort motorässigt ca 8kg komp i bägge cyllarna