Ja, vissa har det bra, Hådén.jag har fått alla mina skotrar ja haft första var de en ET 340 andra va en V-Max 500 -99 och nu är de en Yamaha Rs vector sp -06
mor min säger att man skattar på det man tjänar över, hon jobbar på skatteverket i örebro så jag hoppas att hon har rättHoppas du skämtar, man skattar på rubbet och inte det man tjänar över..
du skattar på allt men det du skatta på över får du igen när skatteåterbäringen kommer,mor min säger att man skattar på det man tjänar över, hon jobbar på skatteverket i örebro så jag hoppas att hon har rätt
Du måste vara min farsa? :laugh:Jag har haft skoter i hela mitt vuxna liv, dock inte som barn då mina föräldrar inte hadde pengar för sånna saker, nu när jag själv är pappa vill jag självklart att mina barn ska dela mitt intresse för skoter körning, min nu 13-årigen son har haft skoter sedan han var 10 år, dock var det ett rackel från 78 en EX 440 med vrid gas...en rolig maskin tyckte jag, det tyckte inte grabben fullt ut så den såldes. Nu önskar sig min grabb nått häftigare med styrhöjare,pipor och annat lull lull...det jag har sagt är följande : Sköter han skolan fram till avslutningen i nian med godkännda betyg kommer det stå en skoter i pojkens smak på gården...+ att han får jobba ihop lite pengar själv dom kommande åren under sommaren och dyl, jag tror på belönings system och hårt arbete för att uppnå sina drömar, så har själv fått göra för att ha en hyffsad skoter. Men ok...alla får göra som dom tycker är bäst för sig själv och sina barn....
//medelsvensson
Mitt inlägg var skrivet "med glimten i ögat". Inser nu när jag läser mitt eget inlägg att min tanke med inlägget kanske inte var helt glasklart. Avsikten var att barn borde lära sig att bara för att dom kan spara ihop till en skoter på några månader så kan kanske inte deras föräldrar det.steffemelloydn:---Men denna mening:Vem betalade mat och husrum under denna tid? Denna mening väcker en fråga, nämligen; föräldrarna, men hade inte dem betalat ändå och är inte dessa ihopsparade pengar en form av "det lilla extra" som barnet själv unnar sig?
Tycker du? Å jag som trodde att det inte gick att vara oense med andra arctic-ägare.vi har ju haft våra hårda diskutioner..
Du har så rätt. Får man inte jobba för det man vill ha så kommer man aldrig uppskatta det på ett sätt som en som jobbat för sin egen pryl.Jag har haft skoter i hela mitt vuxna liv, dock inte som barn då mina föräldrar inte hadde pengar för sånna saker, nu när jag själv är pappa vill jag självklart att mina barn ska dela mitt intresse för skoter körning, min nu 13-årigen son har haft skoter sedan han var 10 år, dock var det ett rackel från 78 en EX 440 med vrid gas...en rolig maskin tyckte jag, det tyckte inte grabben fullt ut så den såldes. Nu önskar sig min grabb nått häftigare med styrhöjare,pipor och annat lull lull...det jag har sagt är följande : Sköter han skolan fram till avslutningen i nian med godkännda betyg kommer det stå en skoter i pojkens smak på gården...+ att han får jobba ihop lite pengar själv dom kommande åren under sommaren och dyl, jag tror på belönings system och hårt arbete för att uppnå sina drömar, så har själv fått göra för att ha en hyffsad skoter. Men ok...alla får göra som dom tycker är bäst för sig själv och sina barn....
//medelsvensson
Du tänker helrätt, så ska det fungera egentligen!Jag har haft skoter i hela mitt vuxna liv, dock inte som barn då mina föräldrar inte hadde pengar för sånna saker, nu när jag själv är pappa vill jag självklart att mina barn ska dela mitt intresse för skoter körning, min nu 13-årigen son har haft skoter sedan han var 10 år, dock var det ett rackel från 78 en EX 440 med vrid gas...en rolig maskin tyckte jag, det tyckte inte grabben fullt ut så den såldes. Nu önskar sig min grabb nått häftigare med styrhöjare,pipor och annat lull lull...det jag har sagt är följande : Sköter han skolan fram till avslutningen i nian med godkännda betyg kommer det stå en skoter i pojkens smak på gården...+ att han får jobba ihop lite pengar själv dom kommande åren under sommaren och dyl, jag tror på belönings system och hårt arbete för att uppnå sina drömar, så har själv fått göra för att ha en hyffsad skoter. Men ok...alla får göra som dom tycker är bäst för sig själv och sina barn....
//medelsvensson
Varför inte?(köp han inte något för dyrt bara)
Jag kan köpa en skoter för 130 om jag vill, men jag har inte behovet.Varför inte?
Så att pojken inte har en bättre skoter än dig?