Känner att detta stämmer in rätt så bra på mig på något vis.
Jag är 18 år och har just köpt en 09 mxz tillsammans med min farsa (jag lade alla pengar jag sparat ihop från grundskolan och sommarjobb (ca 35 000). Dock så använder inte han skotern nämnvärt vill väl mest ha den för någon utflykt då och då. Jag vet dock att jag är bortskämd och har aldrig medvetet skrytit om det eller försökt få någon annan att må dåligt på grund av sådana grejer. Jag ska även försöka betala resten inom några år (beroende på hur min ekonomi ser ut då förståss).
Sen det där med att folk med äldre skotrar som kör ifrån en. Jag är inte det minsta brydd ifall jag blir ifrånkörd av en john deere från 70-talet eller en apex med turbo. Jag vågar hursomhelst inte ligga och köra fortare än jag gör dels för min skull och dels för skotern även om det är möjligt. Ifall det känns bra för er med lite äldre maskiner grattis till er
.
Vill också säga att jag vet hur det känns när någon kommer med en splitterny värstingmaskin och man själv inte har råd. Har provat det i ett antal år på en gammal arctic JAG från -78. Det är inte konstigt att bli avundsjuk. Men att gå från avundsjuka till rent hat har jag nog aldrig riktigt förstått.
Grattis till de Pappa-betalar-barn/ungdomar som inte är otacksamma säger jag.