M5

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Jag skulle nog vilja påstå att M5:an är årets ny köps klipp, tror inte du kan få mer skoter för pengarna
 

rallymarkus

Välkänd medlem
4 dec 2004
162
0
6
jokkmokk/stockholm
jag har kört 25mil med min m5 o jag är då helnöjd, är på väg hem o köra mer nu i helgen.. o nu är den ombestyckad så det ska bli kul o se hur den går nu.
men jag har testat den i ca 1 m snö o den gick då ruggigt bra i det föret måste jag säga.
Otroligt smidig skoter..
Bara att köpa
 

twostroke

Välkänd medlem
11 aug 2004
124
0
6
Ökx
rallymarkus skrev:
jag har kört 25mil med min m5 o jag är då helnöjd, är på väg hem o köra mer nu i helgen.. o nu är den ombestyckad så det ska bli kul o se hur den går nu.
men jag har testat den i ca 1 m snö o den gick då ruggigt bra i det föret måste jag säga.
Otroligt smidig skoter..
Bara att köpa
Gick den dåligt före du bestyckade om den? Jag är då sugen på en sån.. Ser ut ganska bra för lössnö.. Fast det är ju det den är byggd för..
 

ApeX

Aktiv medlem
1 jan 2000
68
0
6
40
Stora Blåsjön Jämtland
twostroke, om du funderar på å köpa en M5 så bestäm dig fort för de finns inte många kvar nu. Om det ens finns nån kvar. Ja beställde min för typ 2v sedan å då fanns det inte allt så många kvar...
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Jag har då inte hört nått negativt om M5:an.
Varken det jag läst i tester eller från dom som köpt/provkört den.
Helt makalöst pris för en ny vätskekyld mountain! Att dom skulle bli slutsålda har jag förstått ännda sen tidigt i höstas då jag fick höra priset på dom!
 

rallymarkus

Välkänd medlem
4 dec 2004
162
0
6
jokkmokk/stockholm
twostroke skrev:
Gick den dåligt före du bestyckade om den? Jag är då sugen på en sån.. Ser ut ganska bra för lössnö.. Fast det är ju det den är byggd för..
nädå inte märkbart dåligt.. men nu e den nedbestyckad o den vart lite piggare från början.

och i lössnö är den perfekt otroligt smidig o lättkörd o effekten räcker då till skapligt..
många som blivigt imponerade av framkomligheten..
Man får ju se vad man får för pengarna...
du lär nog inte bli missnöjd.
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Själv provkörde jag en förra veckan och blev helt såld!! Förhoppningsvis får jag min nuvarande skoter såld nu i veckan, sen blir man nog M5-ägare...
 

twostroke

Välkänd medlem
11 aug 2004
124
0
6
Ökx
Kom just på en grej.. Kommer det en M5:a nästa år? Och vad tror ni skiljer den mot årets? Kanske får den elback? Man kanske ska vänta och ta en 06:a istället..
 

rallymarkus

Välkänd medlem
4 dec 2004
162
0
6
jokkmokk/stockholm
twostroke skrev:
Kom just på en grej.. Kommer det en M5:a nästa år? Och vad tror ni skiljer den mot årets? Kanske får den elback? Man kanske ska vänta och ta en 06:a istället..
tror det är på gång med back till dimond driven men är inte helt säker sen borde det nog bli lite ändringar med motorn så att den klarar miljökraven.. så det händer säkert nåt..

men det gör det ju hela tiden o tänker man så, så kan man ju aldrig köpa nåt.. nästa kanske blir bättre?

(måste erkänna att även jag lider av det syndromet)
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Var och hämtade min M5a igår, känner mig nöjd hittills! Nu finns det inga fler M5or på lager i sverige utan bara några fåtal demomaskiner på olika butiker! Så vill man ha en så måste man skynda på...
 

rallymarkus

Välkänd medlem
4 dec 2004
162
0
6
jokkmokk/stockholm
Lycka till nu med skotern.. som sagt jag är fortfarande nöjd..
O dom gånger jag har kört med andra så har jag fått spåra.
(dom hade dömt ut mitt skoterval innan men dom ändrade sig sen)

den började ju gå lite bättre på lågfarten sen dom bestyckade om den.. men jag tror att den fortfarande får lite för mycket, men hellre det än o ligga på gränsen.

det du måste se upp med är insuget vid rutan det är väldigt lätt hänt o få en kvist där igenom..
De hände ju så klart mig o så finns de inga grejer i sverige än så jag har snart väntat 3 veckor nu.. men den 2 februari skulle dom tydligen finnas..
(tur att det finns silvertejp)
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Va ut och körde mina första mil idag, tyvär så skjutsade man gumman så jag har inte hunnit testa den på "riktigt", Men imorgon ska jag ut med polarna...
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Fan! jag vill också ha en M5:a att leka i pudret med!
Men jag vill ha kvar F6:an då jag ska köra led! pengar,pengar...varför ska det alltid stoppa i dessa pengar!??