M6, erfarenheter?

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Sen säger jag åt alla härinne med en AC med garantin kvar.
Åberopa garantin för h*lvete, AC-sverige har den bästa garantiavdelningen jag varit med om. Jag har hittills kört 1132mil och har ännu inte betalat en pryl som gått sönder.
 

jpn

Välkänd medlem
3 nov 2005
230
0
16
36
Byyn
hehe ok.. jag kanske har kört 30mil med hål i mina slides nu... jag tänkte jag tar det på 150mila servicen.. men det lär man väl få äta upp ordentlig nu =/ nåja... ang vinet då har det gjort så sedan mitten på november 07 då det stod 0mil på mätarn..
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
är diamond drive inte driftsäkert ? för jag ha faktist aldrig hört talas om nån som ha haft problem med det :)
Det kanske bara är så att min maskin har en så extrem gångtid att fel som normalt aldrig inträffar för någon annan händer för mig.
Jag har haft vissa underliga fel på min m6, att motorfästet lossnar har jag inte hört någon annanstans, heller inte att chassit går sönder i popnitningen just bakom dynan.:)
 

jpn

Välkänd medlem
3 nov 2005
230
0
16
36
Byyn
arjeplogarn: hade det verkligen nött 0,5cm av skenan och du bytte på engång? jag borde ju inte ha nån boggie kvar isf som kört närmare 30 mil.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Nej, jag bytte plast samma dag som jag upptäckte det.
0.5 kanske är en överdrift, men det området som plasten nyper åt runt hade nötts ner till hälften och på ett ställe var jag igenom.
När det började vet jag inte, men någon dag innan jag bytte började nötningen av aluminiumet. Det nöts snabbt kan man väl säga
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Men då ska du komma ihåg att jag körde 15 mil/dag under den perioden och plasten var borta sedan kanske 2-3 eller mer dagar.
 

jpn

Välkänd medlem
3 nov 2005
230
0
16
36
Byyn
åfan låter inget vidare det där... måste ta en ordentlig kik.. får kanske lämna in den på en riktig kontroll fast då äre ju de att då missar man väl det som är kvar resten av den här sesongen. =/
 
B

Biosteel

Det kanske bara är så att min maskin har en så extrem gångtid att fel som normalt aldrig inträffar för någon annan händer för mig.
Jag har haft vissa underliga fel på min m6, att motorfästet lossnar har jag inte hört någon annanstans, heller inte att chassit går sönder i popnitningen just bakom dynan.:)

haha hur lcykas man få motorfästet att lossna?.. njae va ganska udda.. men jag e fruktansvärt nöjd med min arctic.. menj ag har en allmän fråga .. varför står hela marknaden stilla på blocket lagomt till påsk?
 
B

Biosteel

nån aning om varför skotermarknaden på blocket står lika still som en yamaha ?
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
haha hur lcykas man få motorfästet att lossna?.. njae va ganska udda.. men jag e fruktansvärt nöjd med min arctic.. menj ag har en allmän fråga .. varför står hela marknaden stilla på blocket lagomt till påsk?
Det är inte så svårt att få det att lossna kan jag tala om för dig.
Men jag har en hög med andra jävligt udda fel också som har hänt.

You name it, I claim it
 

jpn

Välkänd medlem
3 nov 2005
230
0
16
36
Byyn
hehe ja det är inte omöjligt... folk blir allt fattigare och fattigare. och många har säkert en massa lån med mera sedan tidigare. finns ju hur mkt begagnat som helst nu.