Mitt Proclimb M1100T Äventyr

mange.mxz

Aktiv medlem
1 maj 2006
66
0
6
ume
du o mårten verkar inte ha så tur med skotrar , hörde att mårtens nytro skar i helgen " din gamla eller"
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Nej då Mårten kör en Summit 600sdi och det är jag som kör min gammnytro. Den skar inte uten det var ett lager mellan vevaxel och primärvariatorn som skar men den är ihopskruvad ikväll så nu går den igen :)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Inte tycker jag man kan klaga på din tråd. Du är saklig och försöker hålla dig relativt opartisk (nåja) än fast du själv är ena sidan.
Du har ju länge kvar till fjolårets häxjakt som bedrevs, du har ju inte t.ex. gjort allt du kan för att hitta andra uppbrunna maskiner;) Än fast det säkert finns nånstans:p

Däremot måste man ju säga att reklam mässigt ser det ju kanske inte så bra ut för A-C att en kunds skoter pajjar så han måste fortsätta köra på sin 2000mils Nytro som är helt, ja, obrunnen..

Något säger mig att du är lite av en drömkund, kör man ~700mil per år lär man vara rätt duktig på handla olja, reservdelar, remmar m.m.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Det tristaste är att jag verkligen sett fram emot att se dig åka omkring på denna 4-takt turbo och utvärdera den.

Dessutom är du bra på att ta bilder och dokumentera saker med skoter, och nu lär vi inte få se det i med AC Turbon.
 

M-series

Medlem
9 jan 2012
8
0
1
Skellefteå
Jäkligt trist att höra om skotern. Men du sitter ju inte i sjön ändå.

Nu vet jag inte om det är det som folk klagar på men jag tycker det är helt rätt att lyfta fram bra saker med skotrar men minst lika viktigt att lyfta fram nackdelar då jag själv brukar använda forum som ¨köp guider¨.

Nu tänkte jag låna din tråd lite granna (tar bort inlägg om det inte uppskattas) :
Nu är det så att jag har en M1100T (vit) som gått just över 5 mil.
Och jag ska göra mig av med den.
Tänkte bara förvarna David i första hand men även er andra som kanske är sugen.
Den kommer att läggas ut på blocket i veckan och kommer att säljas av Lindgrens Lantbruksmaskiner.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
M-series;
Låter ju lite intressant då boggin på nytro gick av idag:mmph:
Visserligen är jag lite skeptiskt till Arctic numera även om jag gillade skotern skarpt.

Beretta;
Tack, ja jag hade sett framemot att få skriva recensioner om min M1100T

monno;
Ja Arctic förlorar säkerligen mest genom att ha agerat på detta sätt.

Det blir säkert en alldeles ny skoter nästa säsong så då blir det hårdtestning av den istället. tillsvidare får ni hålla tillgodo med mitt Nytro äventyr :bigsmile:
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?52534-Nytro-MTX-mindre-renoveringar-f%F6rb%E4ttrningar-efter-1970-mils-k%F6rning&highlight=nytro+mindre
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Brinner nog nya skotrar lite nu och då.

Att Ski-Doo fanatiker gottar sig i att en A-C brinner är ju föga förvånade=)

Intressant om det är av samma annledning som Davids brann! Isf får nog A-C skynda sig ut med ett service meddelande:p
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Lite skoj att just Doo anhängare skrattar åt skoterproblem..

Hmm!!!:whistle:
 

M-series

Medlem
9 jan 2012
8
0
1
Skellefteå
M-series:
Varför skall du sälja??
Därför att den passar inte mig och min körning. Tung och klumpig, Jaja det tar en säsong att bli van.
Jag hade en m8 hcr -10 tidigare och hängde med Nytro Turbos. Jag ville inte riskera att ha kvar den till nästa säsong och då inse att jag lär mig inte denna skoter därmed förlora mer på affären osv...

Men nog om detta PMa vidare mer frågor det är Davids tråd...
 

Root

Medlem
18 feb 2011
10
0
1
Jösses!! Fastnade framför denna tråden för en timme sen och är klar nu :) Måste säga att du David verkar ha ett jäkla tålamod. Men jag fick inte klart för mig om du fick nåt svar från Artic Cat när du mejlade till andra sidan pölen. Fick du det?? Oehört intressant tråd och än en gång slår det mig hur mycket vi skoteråkare får stå ut med i form av trasiga och krånglande maskiner.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Jösses!! Fastnade framför denna tråden för en timme sen och är klar nu :) Måste säga att du David verkar ha ett jäkla tålamod. Men jag fick inte klart för mig om du fick nåt svar från Artic Cat när du mejlade till andra sidan pölen. Fick du det?? Oehört intressant tråd och än en gång slår det mig hur mycket vi skoteråkare får stå ut med i form av trasiga och krånglande maskiner.
Tack :)
Nej jag har inte fått något svar från Arctic i USA.
Vill du läsa mer om mina skoter äventyr så kan jag rekommendera denna tråden också:
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?52534-Nytro-MTX-mindre-renoveringar-f%F6rb%E4ttrningar-efter-1970-mils-k%F6rning&p=420644#post420644