Ni som bokat en 800 Etec

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
T.N.T.
för det första att dom skulle testa alla injektorer inte särskilt troligt. Dom tar stick prover med jämna mellanrum på fabrikerna och testar. Då har dom troligen upptäckt att det var fel på dom som testats och då tar dom ut hela serien innan för att vara säker att alla dåliga kommer bort från marknaden. så var glad för det att dom tagit tillbaks dom så slipper du stå och svära i vinter hehe

Och att vi får dom senare än usa är väl inte särskilt oväntat när vi tillockmed får vänta någon månad extra på en bio film här i sverige =)

Antar dom inte har någon mega fabrik så dom bygger hela årets skotrar på en vecka därför får man vänta olika länge tills dom hunnit byggt dom. och skulle tro att sverige inte prioriteras före usa?

Är själv jävligt sugen på en men är lite för snål för att köpa en splitter ny så jag får vänta något år =(
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
T.N.T.
för det första att dom skulle testa alla injektorer inte särskilt troligt. Dom tar stick prover med jämna mellanrum på fabrikerna och testar. Då har dom troligen upptäckt att det var fel på dom som testats och då tar dom ut hela serien innan för att vara säker att alla dåliga kommer bort från marknaden. så var glad för det att dom tagit tillbaks dom så slipper du stå och svära i vinter hehe

Och att vi får dom senare än usa är väl inte särskilt oväntat när vi tillockmed får vänta någon månad extra på en bio film här i sverige =)

Antar dom inte har någon mega fabrik så dom bygger hela årets skotrar på en vecka därför får man vänta olika länge tills dom hunnit byggt dom. och skulle tro att sverige inte prioriteras före usa?

Är själv jävligt sugen på en men är lite för snål för att köpa en splitter ny så jag får vänta något år =(
JA de var bara spekulationer på ett rykte... =)
Men den kommer väl när den kommer =), jag med fler tycker iafa att det borde vara tidigare leveranser även om det aldrig blir så... =(
 
R

RevMan

Är ganska säker på att alla spridare testas på fabriken. Det är så spridarna får sitt nummer som används när man programmerar in dom i skotern.
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
någon som vart in och hört nå om sina skotrar var in idag om hörde leverans på min Expedition 1200 har ju hört nå om vecka 44 idag när jag var in hade dom kommit dom skulle börja skruva ihop dom. dom hade fått ett lass med 13 skotrar mera skulle det komma nästa vecka å vecka 41
 

palco

Aktiv medlem
11 okt 2009
70
0
6
Östersund
Pratade med min ÅF iförrgår. Han sa att skotrarna kommer till Sverige v.45 för vidare lev ut till respektive ÅF.
Vilket borde betyda allt från v.46 och frammåt för slut leverans till kund beroende på hur snabbt BRP levererar inom Sverige samt hur mycket ÅF har att göra.
Detta gäller Summit X 800 Etec, vet ej om dessa veckor gäller övriga modeller.
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Pratade med min ÅF iförrgår. Han sa att skotrarna kommer till Sverige v.45 för vidare lev ut till respektive ÅF.
Vilket borde betyda allt från v.46 och frammåt för slut leverans till kund beroende på hur snabbt BRP levererar inom Sverige samt hur mycket ÅF har att göra.
Detta gäller Summit X 800 Etec, vet ej om dessa veckor gäller övriga modeller.
Bredbandarna har redan kommit dom kommer alltid fort för dom byggs ju i Rovaniemi.
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Jag fick bara en helt mysko känsla att man ska vara glad om den kommer innan Jul.
Brp har ju inte börjat bygga Summit 800 än......
 
R

RevMan

skulle inte oroa mig i onödan. Europas Summitar tar nog inte många dagar att bygga.
Hur vet du villken dag dom byggs??
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Det har då börjat dyka upp korta E-tec 800 hos handlare i USA så svamlet om att Doo har problem med 800 motorerna verkar vara just svammel
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
skulle inte oroa mig i onödan. Europas Summitar tar nog inte många dagar att bygga.
Hur vet du villken dag dom byggs??
Närå, jag vet inte när dom byggs:) Läste bara någonstans att
Summitarna byggs sist av alla.
Finns nån tråd på dootalk om detta. Min får gärna komma i dec för min del. Dumt att slösa garanti på barmarksdagar.
 
K

kenth

Min svarta Backcountry X kom i går. Jävligt sugen nu. Montering och på med lite extra......sen så.