Nybliven Mach 1 ägare behöver hjälp och tips!

Digge

Välkänd medlem
25 feb 2013
118
0
6
Enhörna
Okay, Det är så roligt här då det finns så mycket information att hämta! :)
Anledningen till att jag undrar är att jag hört, precis som du skriver, att man får lite mer vikt fram vilket avlastar mattan lite. Då jag i princip bara åker på is så skulle det karnske hjälpa till att avhjälpa mitt problem med att mattan klibbar fast i slidesen. Nu är säsongen här slut, så jag har gott om tid och jag ska även montera isrivare. Frågan är bara vilka som passar is bäst. Sen funderar jag lite på det här med mattskoning.... kan det hjälpa att göra något där?
 

Jazze

Välkänd medlem
20 jan 2013
125
0
16
Det är så roligt här då det finns så mycket information att hämta! :)
Håller helt med dig där!

Då jag i princip bara åker på is
Du får lasta skotern på släp å komma till Dalarna nästa vinter så ska jag ta med dig på riktigt fin led åkning.
 

Digge

Välkänd medlem
25 feb 2013
118
0
6
Enhörna
Det vore riktigt kul, men då skulle man säkert vilja ha något "hårigare" än gamla Bettan som är tänkt som en pimpelräser på isen.
Där jag bor är skoter ingen stor grej då vår vinter inte är så lång men det börjar bli mer poppis nu. Åker själv mest enduro och
4-hjuling. Har en kompis i Dalarna, och fått nys om en nybyggd timmerkåk i Vemdalen där skoterleden går strax utanför.
 

Digge

Välkänd medlem
25 feb 2013
118
0
6
Enhörna
Jagar du också så kan vi slå 2 flugor på smällen! Kan du komma ner till mig och jaga gris om du vill!
 

Jazze

Välkänd medlem
20 jan 2013
125
0
16
Jagar inte men fiskar desto mer.
Mach 1:a funkar fint på lederna här runt Falun/Svärdsö.
Hoppas jag fått fart på min Mach z till nästa vinter.
Va i Vemdalen å åkte lite vecka 9:e
Riktigt fina leder och bra puder men då hade jag inte min skoter utan en lånad Formula 500.