Tveksamt!! Har provat det mesta! Är nog som stenman säger! Det måste nog drevas ner! nu e bara frågan hur får man polaris att stå för detta?Säger a man säger man b tack
Så med detta håller det för tuff körning där det är brant å skogstrångt ?
Tveksamt!! Har provat det mesta! Är nog som stenman säger! Det måste nog drevas ner! nu e bara frågan hur får man polaris att stå för detta?Säger a man säger man b tack
Så med detta håller det för tuff körning där det är brant å skogstrångt ?
Har gjort helt egna, funkar väldigt bra. Allt linjerar fint!hmm ja motorkuddarna tror jag på å lägre drevat skulle inte skada men var ingen lösning för mig på min 12:a men den var ändå bättre än den sjukt remätande -13
Har du gjort egna kuddar ?
vad kör du med för drivhjul ?
okej kanske denna väg man får gå då ?Har gjort helt egna, funkar väldigt bra. Allt linjerar fint!
Avid drivhjul kör jag med nu.
Neddrevningen jobbar jag på men drivhjulen var en tillfällig lösning
Kollade min sekundär idag, såg likadan ut!Min tar också rem!
Vass kniv och stormtändare borde ingå i verktygssatsen då man får stanna
och skära av trådar ur remmen 5-6 gånger på en dags åkning.
Så fort man använder maskinen som man ska så fransar den rem.
Har kört både helt standard och med black/purple i sekundär.
Hade en Pro rmk 2011 innan och den körde jag en hel säsång med samma rem.
Rev isär sekundären idag igen och såg då att skivorna har massvis med små gjutporer. Nån mer som synat sina sekundärskivor på 2013 ?
Kan ju inte vara bra. Kan ju vara dessa porer som drar corden ur remmarna.
Kolla bilderna.
det där såg inte bra ut :/
Jag har bara ett tunnare schism och ett tjockare på min! Kan man ändå ta bort det tunnare? Eller räcker det att sätta en bricka bara?Tips till dig/ÅF som har problem med remmar på maskiner som körs som dom skall... är att sätta i en Black/Purple sekundärfjäder samt att plocka bort ett av de smalare shimsen sid sekundären och lägga på en extra bricka vid bulten så variatorn får mer spel ca 4-5mm.
Jag har haft motorstöd. Men det är inte den vridningen som är problemet. Jag har provat allt i variatorväg utan att de hjälpte. Nu kör jag 11-68 vikter med 170-300 fjäder, team tied med 68-59-46 och 140-200 fjäder.okej kanske denna väg man får gå då ?
du har inte provat med extra motorfästen ? (hjälpte inte mig)
Kör du orginal i variatorerna ?
Tror att man måste lösa detta själv för Polaris kommer nog inte göra det. För det är en jävla rolig maskin men inte 100kr milen bara i remkostnad rolig..........
Verkar inte vara nå större problem på andra sidan pölen men dom har ju bara 600 effekt å köra med å.
Tips till dig/ÅF som har problem med remmar på maskiner som körs som dom skall... är att sätta i en Black/Purple sekundärfjäder samt att plocka bort ett av de smalare shimsen sid sekundären och lägga på en extra bricka vid bulten så variatorn får mer spel ca 4-5mm.
Finns både som polaris del och Team, team är billigare. fjädern har värdena 160-240.är det Team fjäder?
Jag skulle ta bort det tunnare, spelet bör bli ca 4-5mm.Jag har bara ett tunnare schism och ett tjockare på min! Kan man ändå ta bort det tunnare? Eller räcker det att sätta en bricka bara?
Okej, då ska jag prova ta bort det och sätta en extra bricka på andra sidan!Finns både som polaris del och Team, team är billigare. fjädern har värdena 160-240.
Jag skulle ta bort det tunnare, spelet bör bli ca 4-5mm.
det är många som har det problemet även 11-12 hade det problemetMin tomgång fastnar runt 3100 varv lite då och då, dock inte så ofta men det händer oftast då man har tryckt full gas och sedan snabbt stannar helt.
Är det något man bör göra åt det eller är det bara att leva med att det förekommer lite då och då ?det är många som har det problemet även 11-12 hade det problemet