Polaris 2013

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
Motorkuddar och drevning är lösningen! Finns intresse så kan jag fixa fram nya och hårdare motorkuddar för 1000:-. För dom med remdrift rekommenderar jag att montera 7 kuggars drivhjul. Kostar runt 2500:-
 

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Om det vore motorkuddarna så tycker jag nån åf borde testat detta? Eller hört nått om det? Och nya kuddar borde isf bytas ut till på garantin för dom som har problem!? Visst skulle jag vilja köpa det av dig och prova om det funkade men just nu har man kastat pengar på en annat som inte funkar. Förstå mig rätt bara! mvh
 

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
Jag har testat och mätat upp allt och dom 2 grejerna blev mina slutsatser. Nog kan ni diskutera med Polaris men osäker då inte alla har problem
 

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Jag har testat och mätat upp allt och dom 2 grejerna blev mina slutsatser. Nog kan ni diskutera med Polaris men osäker då inte alla har problem
Det låter bra, ett bra tips iaf! Drevat om gjorde jag redan när min var ny! Borde det inte kunna funka och byta till en flackare helix? Det borde väl vara skonsammare för variatorerna om man åker hårt och endast i djupare före?
 

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Om det vore motorkuddarna så tycker jag nån åf borde testat detta? Eller hört nått om det? Och nya kuddar borde isf bytas ut till på garantin för dom som har problem!? Visst skulle jag vilja köpa det av dig och prova om det funkade men just nu har man kastat pengar på en annat som inte funkar. Förstå mig rätt bara! mvh
Dom har bytt en motorkudde på min samt stuvat upp dom! Hjälpte inte!!
 

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Ok, tråkigt att de inte hjälpte! Jag ska prova lite efter dem tips jag fått. Hjälper inget, får man väl byta körstil men då kan man ju lika gärna vara utan och börja åka längdskidor.
 

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
Har väldigt svårt att se att dom styvat upp dom. För att göra det riktigt måste man göra helt nya! Om ni bryter i era. Motor så kommer ni fatta varför hårdare är att föredra.
 

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Har väldigt svårt att se att dom styvat upp dom. För att göra det riktigt måste man göra helt nya! Om ni bryter i era. Motor så kommer ni fatta varför hårdare är att föredra.
Provade detta tidigare i veckan och bröt med bryt järn från alla håll. Håller med om det du säger, min motor rör sig väldigt mycket i kuddarna tycker jag. Dem verkar alldeles för mjuka, men frågan är om det är det som ställer till det?!
 

brother_mats

Medlem
14 mar 2007
42
0
1
Motorkuddar och drevning är lösningen! Finns intresse så kan jag fixa fram nya och hårdare motorkuddar för 1000:-. För dom med remdrift rekommenderar jag att montera 7 kuggars drivhjul. Kostar runt 2500:-
Räcker mattspänningen till för att sträcka mattan ordentligt då man byter till 7 kuggars drivhjul?
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Motorkuddar och drevning är lösningen! Finns intresse så kan jag fixa fram nya och hårdare motorkuddar för 1000:-. För dom med remdrift rekommenderar jag att montera 7 kuggars drivhjul. Kostar runt 2500:-
hmm ja motorkuddarna tror jag på å lägre drevat skulle inte skada men var ingen lösning för mig på min 12:a men den var ändå bättre än den sjukt remätande -13
Har du gjort egna kuddar ?
vad kör du med för drivhjul ?