Polaris 2013

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
min pro har som blivit seg på ta sig igång och högre inkopplingsvarv än tidigare är det nån fjäder som är dålig i variatorn? sen då man kommit sig iväg har jag inga problem med utväxlingen
 

Peppppe

Medlem
7 dec 2011
22
1
1
Norrbotten
Nån som har koll på vad som gör att remmarna går varmare på 13 mot för 11-12 ?? förstörde min tredje rem idag efter 45 mil, Linjeringen är perfekt ( enligt handlaren som servade den ) likadan motor och variatorer på 11-12 , och ska ju skilja ca en halv kugg i utväxling med remdriften av vad jag läst iaf så de borde ju inte göra nån större skillnad så vad kan det då vara? kalibreringen i variatorerna är ju också likadan. Har hitils i år bara kört korta transport sträckor från släpet och till olika berg som vi sen varit och härjat i så det är ju värsta tänkbara körningen för remmen, men nog bör dom hålla bättre än så här
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
smällde drivaxeln idag, 13 mil blev de tot innan den gick av, någon som hört nå mer om detta från polaris, är de på g nå nya axlar eller kommer dom sätta dit en likadan med klämman ?
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Känns som mer än en kugg! Sen som jag förstår det så har alla trädkramare drevat ner till 19/43 tidigare år vilket är en jävla skillnad, dessutom kör många med 10-66 11-68 vikter och hårare sekundär... Polarn kör team 61 gram viktade til 66 samt 160/240 sekundärfjäder på sin pro, och nu håller det hyffsat, innan blåste han 5rem på typ 70 mil....... Samma körning som peppppe här ovan.
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
smällde drivaxeln idag, 13 mil blev de tot innan den gick av, någon som hört nå mer om detta från polaris, är de på g nå nya axlar eller kommer dom sätta dit en likadan med klämman ?
Trodde alla hade fått klämman monterad redan?
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
nope inte de :S senast jag kolla me ÅF så hade dom inte kommit, menmen, är ju bara släpa in den och få de fixxat¨och hoppas att den håller resten av vintern
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
nope inte de :S senast jag kolla me ÅF så hade dom inte kommit, menmen, är ju bara släpa in den och få de fixxat¨och hoppas att den håller resten av vintern
Antar du köpt på k.maskiner?har då fått min klämma för 1månad sedan...konstigt,dom tog kanske slut?
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
nope inte de :S senast jag kolla me ÅF så hade dom inte kommit, menmen, är ju bara släpa in den och få de fixxat¨och hoppas att den håller resten av vintern
Får hoppas på det!
Jag fick assaultaxeln när min pajjade efter 4km, även den gick spränga.(!) Är alltså inne på min 3e drivaxel för säsongen...
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Alla som har remproblem och linjering som är perfekt,hur gör ni med inkörning av remmen?
kör alltid som en fegis dom första milen,likadant när jag hadde skidoo och kör lugnt dom första km sen är det bara att hålla full makaron helatiden utan problem
 

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
Både jag och dom jag åker med har kört in sina remmar mellan 4-6 mil och alla har problem med remmarna när det åks på skrå i branta slänter o maskinen får gå fullt, det är nog inga problem för den som svänger ut på en myr o gasar runt lite dom åker nog 200 mil på sina remmar men andvänder man maskinen fullt ut så är det 5-10 mil som gäller dvs en rem om dagen o det är inte ok men jag hoppas det är fler än jag som reklamerar sina remmar så polaris får upp ögonen för problemet...
 

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Har själv problem med att skoter tar remmar, och börjar bli jävlit trött på det! Har alltid varit noga med inkörning av remmarna! Samt varmkörning innan man ger på! Efter i prinicip varje körning har jag gjort rent skivorna. Det spelar ingen roll vilka variator grejor jag kör med det är likadant! Har även nerdrevat. Kollat alla bultar och motorfästen, dessa är ok! Har haft den på verkstad för linjering och koll. Dem kan inte hitta något fel! Dem rekommenderade bara att sätta dit vent kit på sido panelerna. Vilket jag gjorde, men ingen skillnad! Variatorerna är lika varma ändå!? Jag kan max köra 10 mil på en rem, om jag kör som jag vill köra)! Visst åker jag bara led och inte ger allt så håller remmarna! Men kompisen leker lika mycket som jag och hans remmar håller! Jag funderar på om polaris bussningar är för mjuka så motorn vill vrida sig en aning! Eller fel helixar!?
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Ja nu ska Polaris få sig en bunt remmar av mig så dom får upp ögonen.
5 remmar på 100 mil är inte ok.
Allt inkört tvättat justerat lionjerat varmkört mm enligt konstens alla regler så inget tjafs om sånt.
Har inte köpt en RMK för att myrsurfa utan man vill använda den i skogen.
Men antar att inte det är så många som har problem då man ser var dom flesta kör å fiser man runt håller ju skiten förevigt. Men man kan ju trösta sig med att fler märken har samma problem när det blir brant å skogstrångt..... Så man undrar ju vad fan man ska göra antar att det blir MITT fel som vanligt som svar från GA synd om handlarna som får sitta i mellan då GA inte vågar prata med folk som kör deras maskiner.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Så man undrar ju vad fan man ska göra antar att det blir MITT fel som vanligt som svar från GA synd om handlarna som får sitta i mellan då GA inte vågar prata med folk som kör deras maskiner.
Den inställningen hade inte GA när jag pratade med dom om mina problem.
Killen jag pratade med sa att det är ett solklart garantifall.
Min återförsäljare var mycket motvillig men jag tror att dom gick med på att byta motorkuddar för att bli av med mig.
Det jag hann köra efter veven gick av såg däremot lovande ut!

Har då kört ca 90 mil på min första rem och har hållt jävlat stumt från dag 1! Så..
På vilket sätt? Pumpa på skrå i skogen eller mest myr och gles skog?