Polaris 2013

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
Jag har eventuellt ett par Mds ställbara vikter på gång. Är dessa något att ha och måste man ändra något annat för att kunna använda dessa?
 

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
hmm konstigt att polaris inte hört någon ting om rem strulet men det är väl som vanligt man köper tydligen halvfabrikat när man köper skoter oavsett märke tänk om man fick byta däk på bilen efter 5-10 mil vilket liv det skulle bli o det är ju samma pris på ett däck som på en rem, jag har då satt i samma prylar jag körde på i 11-12ans assault där funkade det klockrent men det ska bli intressant och se hur det funkar i rmk`n men jag får vänta ett par veckor till innan det bär av till jorm igen för hoppningsvis kommer man lite längre än tio mil denna gång..
 

Slednecker

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
Norra Dalarna
Japp, krökt min zbroz 2ggr redan, kulan flyttas bakåt intesant?
Har förstärkt mina nu och då håller dem kanon, varit in i rätt mkt grejor men inga problem :)
Precis, vänstra kulan i vänsterarmen trycktes bakåt då jag hade en liten stenkänning, trycktes bakåt så pass att jag inte kunde svänga höger! Bytte till orginalframvagnen och såg att högra armen är påväg att vika sig på samma ställe.

Hur har du förstärkt upp?
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Precis, vänstra kulan i vänsterarmen trycktes bakåt då jag hade en liten stenkänning, trycktes bakåt så pass att jag inte kunde svänga höger! Bytte till orginalframvagnen och såg att högra armen är påväg att vika sig på samma ställe.

Hur har du förstärkt upp?
Standard! Kan försöka att hinna med å kasta ut en bild senare idag så får du se :) Jag var dum och förstärkte bara den sida som var böjd, i lördags fick man sota för det du samma sak hände på andra sidan. Så gör båda i samma veva är mitt tips!
 

Slednecker

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
Norra Dalarna
Standard! Kan försöka att hinna med å kasta ut en bild senare idag så får du se :) Jag var dum och förstärkte bara den sida som var böjd, i lördags fick man sota för det du samma sak hände på andra sidan. Så gör båda i samma veva är mitt tips!
Vore riktigt schysst om du kunde lägga ut en bild!
Självklart tar jag bägge två på samma gång då hela framvagnen ligger lös.

Men riktigt dåligt att dom viker sig så lätt där, att vänstersidan vek sig kan jag köpa, men jag har inte varit in i något med högersidan.. Underligt
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Har ni dom gamla z-broz a-armarna? Dom var tydligen för svaga där ni säger.

Bytte ju på min efter v.sida vart spagetti (org). Och har haft rätt hårda känningar efteråt med z-broz armarna. Men dom har då hållt ihop väldigt bra!
Vore intressant å se hur ni förstärkt dom. Kommer köpa en till uppsättning a-armar till nästa år och då kan man ju lika gärna förstärka dom direkt.
 

2012

Medlem
18 feb 2012
8
0
1
Gävleborg
Bättre med Z-broz som är svetsade iallafall än orginalet på Pro Rmk som är limmade.
Limmningarna går isär på nedre a-armen, voila sen har du en krökt övre a-arm och en krökt stötdämpare också.
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Davajn, jag har absolut senaste modellen. Köpta av Nathan på zbroz, svartlackade original (de har bytt bort den hemska gråa). Kommer en bild ikväll såfort jag sitter med datorn och inte äppelskruttet ;)
 

Slednecker

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
Norra Dalarna
Samma här, köpte mina för drygt en månad sedan så det är nya modellen

Tur man har en Assault-framvagn som inte är limmade, jäkla påhitt och limma istället för traditionell svetsning
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
hur funkar de med zbroz om man tex har gamla framvagnen och knäcker en a-arm. måste man köpa fyra nya eller finns det lösa reservdelar att tillgå??
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Ni som har de nya limmade a-armarna kolla dem ofta och noga, jag personligen litar inte ett dugg på dessa längre efter egna erfarenheter. De må vara trycktestade för x-antal kilon men det finns inte en chans att jag skullle kosta på nya orginal armar och åka med dem. Räkna inte med någon hjälp från Polaris när de börjar ramla isär.
http://www.snowestonline.com/forum/showthread.php?t=338458
Ja, din såg ju väldigt lik den där på amerikanska forumet. Att det var lite rost sådär och det inte var några limrester runt hela. Säger sig självt att det där inte är något att lita på, om det finns rost där vid kontaktytan så har det ju kommit in fukt och att limningen inte haft någon verkan.

När den fukten fryser och expanderar så kan ju det vara en stor orsak till att skiten lossnar.

Skandal om inte Polaris tar tag i detta!
 
Last edited:

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
oj... Så där såg min ut också nu när jag tänker på det. Men jag körde ju på en sten och ena röret vart spagetti men det andra hoppade bara ut ur limningen. Helt rakt osv. Och de var lite brunfärgat :(

Men konstigt att de blir rostfärgat. Alu rostar ju inte utan oxiderar. Har för mig den inte ska bli så där rostaktig i färgen. Kan hända det är limmet som blir brunfärgat.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
oj... Så där såg min ut också nu när jag tänker på det. Men jag körde ju på en sten och ena röret vart spagetti men det andra hoppade bara ut ur limningen. Helt rakt osv. Och de var lite brunfärgat :(

Men konstigt att de blir rostfärgat. Alu rostar ju inte utan oxiderar. Har för mig den inte ska bli så där rostaktig i färgen. Kan hända det är limmet som blir brunfärgat.
Chromoly som röret är gjort av kan ju rosta.

http://en.wikipedia.org/wiki/41xx_steel