Polaris 2013

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Det är det säkert men just det där "powder" före? Den ser ju exakt likadan ut som den andra LE versionen som finns av assaulten. Hade en liten fundering om det kunde vara series 5.1 matta när den hette powder men har ingen aning.
Den som heter Powder har samma matta som RMK-modellerna om man "sorterar" efter matta så ser man det, vet inte dock om det kan vara något annat som skiljer också.
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Bra fråga, demoskotrarna finns ju redan i sverige, vore kul med lite priser också.
 

ZixX

Medlem
18 okt 2011
32
0
1
Luleå
Jäkligt synd bara att Switchbacken inte har de nya fotstegen.
Även att varken SB´n eller RMK-Assaulten har remdriften istället för kedjehus heller.
Inte heller de nya A-Armarna. Ser ingen anledning till att köpa assaulten längre. Funderade på att köpa en sådan 2013, men nu blir det nog en Pro-RMK, och vid senare tillfälle byta dämpare.
 

Samuel

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
Norr/Västerbotten
Jag har också hört den infon, enligt Däck-lagret kommer svenska priser den 19:e. Modellerna presenteras i mitten/slutet av denna vecka för återförsäljarna. När jag frågade en annan handlare för några veckor sen så fick jag svaret: "Början av april", men nu känns det som att det är såpass nära så att man kan lita på 19:e/20:e.
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Ingen ny info om när priserna släpps ? Ingen som vet om dom släppt priserna i Finland ?
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Nu var de här..

Jag hade bestämt att kom Polaris RMK Assaulten i throwback grafik skulle jag köpa en men icke sa nicke... vafan!! varför ska inte vi få samma dekaler som jänkarna!
 
Last edited:

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.480
387
83
Malå/Adak
Blir intressant att se vad Doos priser hamnar på, Pollarna ser tämligen frestande ut nämligen, tror inte Doo törs ligga 15 papp över i vinter, ProRMKn är för bra för det......

Hade AGS hållit igång i Malå fortfarande är risken att det blivit en återgång till Polaris.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Såg att SR redovisade vad skotrarna dragit när de testade Hybrider. Ski doo Freeride 137 3,33l/mil. Polaris SWB Assault 5,13l/mil Det är rätt stor skillnad det!! Annars är jag jäkligt sugen på en SWB Assault

Polarisen hade även klart minst mil fast den borde ha haft lika mycket som dom andra. Läste du det också?
 

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
Nä precis speciellt när begagnatpriserna inte skiljer sig 15000:- när man ska sälja den!!!! Verkar vara bra drag efter begade SWB Assault ex.vis