Polaris edge 600 -01 mod

ledajn

Välkänd medlem
13 mar 2010
368
0
16
umeå
ne då är måndag för nära = jobb igen.... hehe sitter just i denna sekund och jobbar för att försöka få fjädern på platts... :D (laptop och trådlöst<3)
 

ledajn

Välkänd medlem
13 mar 2010
368
0
16
umeå
Så, då var man tillbaka till verkligheten igen! hämtat mina nya boggie hjul på posten idag!

MEN kullagrerna verkar inte passa så där exakt! (rätt storlekt och allt) så jag måste ta med dem till jobbet imorn och be brorsan starta upp press maskinen och pressa dit dem på platts för jag hitta inget som var samma diameter som kullagrerna, så jag kunde inte knacka dit dem. så ikväll har jag borrat bort tunnelförstärkarna. ett jävla göra med tanke på att jag fick köra med rondellen ca 80%! Men jag fick iaf bort dem!

DSC00257.jpg
DSC00259.jpg

Ny update imorn, förhoppningsvist har jag fixat hjulen då!
 

ledajn

Välkänd medlem
13 mar 2010
368
0
16
umeå
OJ OJ nu var de länge sedan man updaterade!

Rätt mycket har hänt sen sisst iaf!

Som sagt så har jag fått mina nya alu boggie hjul,nya kullager och mina Better boards!

Skulle montera boggie hjulen men de visade sig att dem bakre boggie hjulens kullager var fel storlek, så jag fick lov att beställa nya. samtidigt som det så beställde jag en ny styrhöjjare (10cm).

Har monterat dem nya lagrerna och satt alla hjul på platts, bytt styrhöjjare och förlängt alla el kablar med typ 20 cm så jag kan få ner dem under huven istället för just under styret!

igår kväll och idag gav jag mig på att få dit betterboardsen(ett jävla göra) men har iaf fått 1 på platts!

Här har ni bilder.
DSC00277.jpg

DSC00281.jpg

DSC00265.jpg

DSC00279.jpg
 

ledajn

Välkänd medlem
13 mar 2010
368
0
16
umeå
Ingen som vet av en singel pipa till mina kära edge? känns som de dags att lägga lite på motorn nu =)
 

ledajn

Välkänd medlem
13 mar 2010
368
0
16
umeå
Kan säga att jag i princip är klar med mitt lilla projekt nu!

Fattas bara lite puttsning kvar! + byta fjädrar till framdämparna som är lite snea?

Tadaaaaa så här vart resultatet!
DSC00289.jpg
DSC00290.jpg

Kostnad = För mycket! :eviltongue:
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
fräsch, men för mkt vitt enligt mig!, en helsvart dyna skulle vara snyggare :)
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
mycket fint, får jag föreslå en vit eller vit/svart styrpad? och en cobraruta lackad vit eller helsvart!
edge är en jäkla fin skoter. bra jobbat
mvh
 

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Snyggt.

Du skulle dock haft svarta skidor och nått svart på huven. Tex en svart ruta, modell pro x, eller en bred svart rand över huven:p