Prenumeranter?

Är du prenumerant på tidningen Snowmobile?

• Ja, självklart!

Röster: 44 38,6%
  • Nej, av någon anledning är det inte så.

Röster: 70 61,4%

• Totalt antal som röstat
    114
  • Poll closed .
D

Daweasel

Nej, jag tycker kvaliteten på svenska skotertidningar är genomusel, tama tester där man inte verkar våga säga något negativt, fjantiga och okritiska reportage från tillverkare som verkar ha betalat ditresan för att få sig lite gratisreklam och en allmän teknisk okunnighet i jämförelse med amerikanska tidningar.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Du har en prenumeration på papperstidningen, du har också tillgång till den digitala tidningen på webben. Har man utgivning en gg i månaden så kan det också i vissa fall dröja ett tag från beställning tills man får tidningen, det får vi ett antal frågor om varje år. Det var en av idéerna med digitaltidningen, då kan nya pren börja läsa på webben i väntan på pappersexet.

warniee

Välkänd medlem
17 nov 2008
248
0
16
Wenjad
Du har en prenumeration på papperstidningen, du har också tillgång till den digitala tidningen på webben. Har man utgivning en gg i månaden så kan det också i vissa fall dröja ett tag från beställning tills man får tidningen, det får vi ett antal frågor om varje år. Det var en av idéerna med digitaltidningen, då kan nya pren börja läsa på webben i väntan på pappersexet.

Jaha ja men då är de alltså inge fel då.. Fan så gött tack så mycket för hjälpen:tea:

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Men som prenumerant av papperstidningen har man väl inte tillgång till de artiklar som bara publiceras på nätet? Visst har jag förstått det korrekt då?

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Men som prenumerant av papperstidningen har man väl inte tillgång till de artiklar som bara publiceras på nätet? Visst har jag förstått det korrekt då?

Det är riktigt att det är så, men vi har planer på att göra det enklare, som förslagen ovan..

En peng för allt, möjligtvis uppdelad på halvår eller helår.

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Hade en stunds kontorstid för mig själv (på porslinsstolen:biggrin1:) och bläddrade igenom senaste tidningen, hur det nu var så började jag läsa ordentligt precis som med Dagbladet dvs från ledarsidan och framåt.

I korthet kan jag säga såhär, skinkorna somnade utan att jag märkte det medans jag läste och det var inte pga stavfel eller meningsbyggnad, det fixar ni till med lite korrekturläsning, eller hur?.

Min slutsats av den intensiva läsningen är att det blir en prenumeration istället för lösnummerköp, framförallt för att det finns en hel del skrivet i ledaren runt de nya tankarna vilka överenstämmer med mina egna värderingar.

Fortsätter man att kraftfullt utveckla dessa tankar är det bra och dessutom lite grand som en straffspark då i mitt tycke det är lite insnöat både hos de andra tidningarna som hos våra organisationer typ SNOFED.

Som tillägg till mitt tidigare inlägg i denna tråd vill jag också pusha ytterligare för en modell lik Dootalk med Crew, Sponsor and so on (vilket jag mellan raderna anar att ni har i tanken/affärsplanen i slutändan), kan man på detta sätt forma "ikoner" typ Labradorboy, Irondog osv så bidrar detta till att utveckla vår fritidssysselsättning i än högre grad.

Varför, jo alla de olika sakkunniga med hög kunskap, moral och integritet blir kunskapare och föredömen för både gammal som ung i slutändan och det borde vara kommersialiserbart också på olika sätt.

Till yttermera visso så är Doo mer heltäckande också då det ämnesvis finns intressanta avdelningar för både gammal och ung oavsett om man kör fort, klättrar högt, hoppar längst, skruvar gammalt, åker led, utövar trapping eller som jag kör brett som går både fort och klättrar högt med Nila bakom.

Mao täcker man upp en bredare kundgrupp för vi är ju många idag mellan 40-50 med hyfsad köpkraft för både maskiner och tillbehör som inte alltid känner igen oss bland de yngres behov.

Dessutom så går det att skapa lokala avdelningar i Forumet, se bara på de senaste frågorna hur är isarna i Lule, Kalix, Piteå osv och de är inte de enda lokala topics som kommer upp här på forumet.

Samtidigt har de lokala klubbarna forum som nyttjas försvinnande litedvs bättre att styra allt till samma samlingsplats på nätet även om man tar ut en mindre kostnad.

Initialt skulle man kanske tappa en del men sanningen att säga är ju inte alla 14-15 000 aktiva, men de och ännu fler, även snart medelålders....kan bli det och då ökar reklamvärdet.

Eftersom man alltid måste tänka positivt och få saker och ting gjorda så har jag en förhoppning att när de "nya livsstilsåkarna" hittar till fjällbranten vid den fjällsjö jag bevistar för tillfället så kommer de att nöja sig med att klättra en kortare stund innan de drar vidare.

Med det sagt så står det klart att jag inte alltid sympatiserar med det nya "livsstilsåkandet" men jag har stor förståelse för det tillfulla och tänk om man haft dagens maskiner slutet 70 och början 80, hade om inte annat sparat åtskilliga timmar för att ta sig upp på Staika, bara köra istället för att bulta in 250 M6 i ett ockelbo 600 band)

För att åstadkomma bl a detta så måste vi alla arbeta tillsammans mot samma mål samt att det finns en del som ni kanske profilerar i tidningen och forumet som ska växa fram som föredömen för de kommande generationerna.

Last edited:

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Jag beställde prenumeration den 7/12 på både nät och pappersupplagan, fick bekräftelse på mail men har inte fått faktura eller inloggningsuppgifter fortfarande. tar det så här lång tid eller???

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Nej det ska det absolut inte göra, men det som brukar hända är att man får ett mail med inloggningsuppgifter, så att man kan logga in på nätet. Nästa tidning kommer i början av Januari. Hur beställde du?

Förresten så påminner din son(?) Om vår testförare Jerry! :)

Kolla hjälmarna iaf....

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Haha:) det är kompisens son, javisst var det likt:)

Jag klickade in mig under prenumerera och vidare till kombinationserbjudandet å så fick jag beställningen bekräftad via mail, ett för pappers och ett för nätupplagan.

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Nej, det var dom inte! bara ordernummer och lite annat, men det står att man ska få inloggningsuppgifterna inom 24h efter betalning har inkommit, men jag har ju inte fått någon faktura heller fast jag valde det betalsättet! får väl ta och ringa till kundservice och höra vad som hänt.

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Fick fakturorna idag, står att dom blev utskrivna 15/12! vet inte var dom har varit ute på för resa:hmmmm2: sverige är ju inte så långt iaf:) men men, nu är dom här å snart kan jag njuta av lite skön läsning hoppas jag;)

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
"DELA KONTO?

Observera att vårt säkerhetssystem automatiskt stänger av konton som delas med andra (dock inte inom samma hushåll) eller missbrukas på annat sätt. "

Hur blir det för mig som använder sig av mobilt bredband när jag ligger ute på jobb??
jag kommer juh logga in ifrån massa olika ip och platser över sverige, kommer mitt konto då raderas av erat säkerhetssystem??? om risken finns blire inge för min del iaf.
mvh

E

ejwbegysv

"DELA KONTO?

Observera att vårt säkerhetssystem automatiskt stänger av konton som delas med andra (dock inte inom samma hushåll) eller missbrukas på annat sätt. "

Hur blir det för mig som använder sig av mobilt bredband när jag ligger ute på jobb??
jag kommer juh logga in ifrån massa olika ip och platser över sverige, kommer mitt konto då raderas av erat säkerhetssystem??? om risken finns blire inge för min del iaf.
mvh
Systemet känner av om din inloggning används samtidigt på flera IP-adresser..

Om nu en spärr skulle slå in så fixar vi självklart detta.. händer väldigt sällan dock på konton som används av en person.

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Är inte prenumerant, köpte ett lösnr iår men tyckte att tidningen var för tunn eller hur man ska uttrycka sig. För lite innehåll för summan den kosta. Kanske jag som hade förväntat mig för mycket, kändes helt enkelt att man inte fick det man betalade för.