Hade en stunds kontorstid för mig själv (på porslinsstolen:biggrin1
och bläddrade igenom senaste tidningen, hur det nu var så började jag läsa ordentligt precis som med Dagbladet dvs från ledarsidan och framåt.
I korthet kan jag säga såhär, skinkorna somnade utan att jag märkte det medans jag läste och det var inte pga stavfel eller meningsbyggnad, det fixar ni till med lite korrekturläsning, eller hur?.
Min slutsats av den intensiva läsningen är att det blir en prenumeration istället för lösnummerköp,
framförallt för att det finns en hel del skrivet i ledaren runt de nya tankarna vilka överenstämmer med mina egna värderingar.
Fortsätter man att kraftfullt utveckla dessa tankar är det bra och dessutom lite grand som en straffspark då i mitt tycke det är lite insnöat både hos de andra tidningarna som hos våra organisationer typ SNOFED.
Som tillägg till mitt tidigare inlägg i denna tråd vill jag också pusha ytterligare för en modell lik Dootalk med Crew, Sponsor and so on (vilket jag mellan raderna anar att ni har i tanken/affärsplanen i slutändan), kan man på detta sätt forma "ikoner" typ Labradorboy, Irondog osv så bidrar detta till att utveckla vår fritidssysselsättning i än högre grad.
Varför, jo alla de olika sakkunniga med hög kunskap, moral och integritet blir kunskapare och föredömen för både gammal som ung i slutändan och det borde vara kommersialiserbart också på olika sätt.
Till yttermera visso så är Doo mer heltäckande också då det ämnesvis finns intressanta avdelningar för både gammal och ung oavsett om man kör fort, klättrar högt, hoppar längst, skruvar gammalt, åker led, utövar trapping eller som jag kör brett som går både fort och klättrar högt med Nila bakom.
Mao täcker man upp en bredare kundgrupp för vi är ju många idag mellan 40-50 med hyfsad köpkraft för både maskiner och tillbehör som inte alltid känner igen oss bland de yngres behov.
Dessutom så går det att skapa lokala avdelningar i Forumet, se bara på de senaste frågorna hur är isarna i Lule, Kalix, Piteå osv och de är inte de enda lokala topics som kommer upp här på forumet.
Samtidigt har de lokala klubbarna forum som nyttjas försvinnande litedvs bättre att styra allt till samma samlingsplats på nätet även om man tar ut en mindre kostnad.
Initialt skulle man kanske tappa en del men sanningen att säga är ju inte alla 14-15 000 aktiva, men de och ännu fler, även snart medelålders....kan bli det och då ökar reklamvärdet.
____________________________________
Eftersom man alltid måste tänka positivt och få saker och ting gjorda så har jag en förhoppning att när de "nya livsstilsåkarna" hittar till fjällbranten vid den fjällsjö jag bevistar för tillfället så kommer de att nöja sig med att klättra en kortare stund innan de drar vidare.
Med det sagt så står det klart att jag inte alltid sympatiserar med det nya "livsstilsåkandet" men jag har stor förståelse för det tillfulla och tänk om man haft dagens maskiner slutet 70 och början 80, hade om inte annat sparat åtskilliga timmar för att ta sig upp på Staika, bara köra istället för att bulta in 250 M6 i ett ockelbo 600 band)
För att åstadkomma bl a detta så måste vi alla arbeta tillsammans mot samma mål samt att det finns en del som ni kanske profilerar i tidningen och forumet som ska växa fram som föredömen för de kommande generationerna.