Av någon anledning är det riktigt billiga försäkringar i Umeå.!blev förvånad när jag ringde runt o kollade försäkringar på min "nya" rmk 700 -05.
29 år, glesbyggd utanför Umeå
625kr trafik / helår - Moderna trygghetsförsäkringar
975kr trafik / helår, 1998kr helförsäkring med 10.000 vagnskadesjälvrisk eller 2200kr med 5000kr självrisk - Länsförsäkringar
är det lönt att ta vagnskada på en sån här maskin? den täcker väl ändå inte skador på motor/drivband?
Annars kan du ju kolla med SNOFED (försäkringsgivaren åt dom är gjensidige), var iaf billigast när jag kollade på nytron iafFick ett erbjudande i veckan från Svedea.
Min Lynx 600 -08 skulle kosta mellan 12 och 14 tusen på mig hel/år. Så satte den på farsan istället för runt 4500kr hel/år hos IF.
På Svedea fick jag den på mig för 5000kr hel/år. Jag är 21 år.
Någon som har erfarenhet av dessa? Allting såg då väldigt seriöst ut. Ska byta skoter nu i december och kommer troligtvis vända mig till dom i första hand.
Fick samma pris på min Switchback Assault -11 hos de. Däremot så täckte inte deras försäkring maskinskada vilket Svedea gjorde. Där kostade den 1000 kr mer /år om man var medlem i skoterklubb. Så det får bli den för min del.Polaris Pro RMK 800 -11 155"
Har den på Dina försäkringar och betalar ca 2600:- per halvår på helförsäkring. Jag är 21år så måste säga att det är helt okej.
Det som kan gå fel har redan gjort det pga av alla på/avställningar in absurdumVad kan gå fel? (såvida man är noga med att ställa på den varje lördagsmorgon)
Vart på trygghansas sida hittar ni denna avställningsbara försäkring? Lät ju riktigt intressant men jag hittar det inte!Blev nyss varse om Trygghansas avställningsbara "nyhet"!
Äntligen ekonomisk bärighet till att skita i det där förbannade Dina Skitförsäkringar (4595:- per år, 10 000:- självrisk och jävligt slirig sk "skadereglering")
1 158:- per månad, avställningsbar helförsäkring, 6 000:- i självrisk
Arctic Cat M800 2012
26 år, Norrbottens inland
Ännu en vettig sak med TH: de gör skillnad på ålder, vilket varken Gjensidige eller Länsförsäkringar (ivf Norrbotten) gör.
Folksam och If kan man lämna utanför diskussionen. 20-25 000:- per år.
Direktkontakt per telefonVart på trygghansas sida hittar ni denna avställningsbara försäkring? Lät ju riktigt intressant men jag hittar det inte!
Tackar, då får jag ringa!Direktkontakt per telefon
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
TryggHansa...