Projekt GLS Mountain Edition

jo-han

Aktiv medlem
20 jan 2009
82
0
6
Kiruna
Grymt häftigt bygge, hur mycke kostade de där bygget ?:D har själv en gls jag hade velat göra nå kul med.
 

petter hellgren

Välkänd medlem
3 dec 2010
226
1
16
åre
Ja, tanken slog mig i helgen... Hade varit coolt! Vet bara inte vad man ska ha för matta...?
har tänktå ritat på X antal minis skotrar med anda motorer, typ en mini-Z men ombyggt chassie å framvagn.. sen typ en 250cc 2t cross snurra lr nåt liknande
sen mattan från antingen från en bandsats till en ATV lr som asker sa, avsmalnad 307

Ph
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Just nu byggs det inte nåt på den. Det står ett Renegade 1200-projekt ivägen i garaget, så den ryms inte... Finns planer för mindre förbättringar, men inget allvarligt. Ny större tank och en bossdyna bara...

Bild från i våras:

 
Last edited:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Länge sen jag uppdaterade...

Har haft så mycket annat på g sen sist... Bygger hemma och i stugan för fullt, och det tar både tid och pengar... Har dessutom förlängt Renegaden till 154", så det har inte funnits tid för GLS'en.

Det som är glädjande är att den fungerar fint! Den fick jobba hårt under sportlovet... :)

Näst sista dan blev det lite tekniska problem, vilket berodde på avsaknad av locktite på vissa strategiska ställen. :-o

Grabben och hans polare klättrade omkring dag ut och dag in. Helt plötsligt började mattan kugga över, trots no-slip. Han skulle då dra runt den för att köra ner från berget, och märkte att boggien inte satt fast som den skulle...

Vänster fram boggiefäste hade bulten rallat ut och försvunnit. Höger bak hade det brutit lös dropbracket från chassit. Helt lös. Höger fram hade chassit spruckit runt boggiefäste. Vänster bak var dropbracket knäckt 2 cm i sidled. Kalkon.

Nåväl... Vad är en bal på slottet... Allt annat lirar ju.

Det som verkligen behöver göras, är dämpningen fram. På tok för hård framvagn för en lössnöskoter. Hopplöst att skråa med bred stenhård framvagn. :-( Man hamnar "där nere" hur man än gör då det är såhär hård snö som det varit i "vinter".

På tal om vinter... Väderguden måste ju vara på skämthumör! Vilken pinsam jäkla ursäkt för vinter!!!! Less!!! Tror jag har under 30 mil hittills. :'(

Nåja, ingen idé att gnälla på väderguden Pohlman. Han struntar nog i det.

Så då slänger jag upp nån bild istället!!!












Haveri



Repad




Blir väl körning nån helg till, hoppas på lite mer snö, bara.

Blir nog inga ombyggnationer denna säsong pga allt annat.

Syns i spåret!!
 

Silander

Aktiv medlem
7 maj 2013
72
0
6
Östersund
Har för mig att jag läst i tråden någonstans vilken dimension på rören du använt till fotstegen men hittar det inte så börjar nästan tro att jag drömt så vad är det för dimensioner du använt? Planer på att bygga liknande på min GL250 jag köpte för några veckor sedan :)
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Har för mig att jag skrev det också... Minns inte. Ska mäta vid tillfälle, återkommer!