Projekt ProClimb 2012,5

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Dessa hade varit de optimala, dock gillar jag inte priset dom begär för dom, då får wrp duga :)
Asker har en stor marknad här. 5 tuss levererat å tullat för amerikansk finish är inte okej.
Sign med up för en sats Skinz-plagiat i natural kulör! :) Studs fixar jag själv.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Asker har en stor marknad här. 5 tuss levererat å tullat för amerikansk finish är inte okej.
Sign med up för en sats Skinz-plagiat i natural kulör! :) Studs fixar jag själv.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
5k? beställde ett par Rasmussen Edition och dom är några dollar dyrare och det landade på 3700 kr med allt :)
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
5k? beställde ett par Rasmussen Edition och dom är några dollar dyrare och det landade på 3700 kr med allt :)
Och dom har du nu hemma i garaget?

(474,95+89,50)x1,05x1,25x6,96=5156
Min importerfarenhet sträcker sig långt över din, så jag vet mycket väl att man kan komma undan billigare. Worst case scenario ska man dock alltid ha i beräkningarna.

4795:- på modshop.se, inkl. allt strul svenska "performance shops" pysslar med när de försöker fylla en container full med bokade grejer fram till mitten av februari, samt påföljande sjöfraktsleveranstid.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 
Last edited:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Ang import så är det väldigt svårt att inte behöva slänga upp en hög med pengar för tull och moms när du hämtar ut paketet.

För några år sedan så verkade det vara betydligt enklare för paketen att "smita förbi" tullen. Dock de senaste två åren har jag fått tulla på alla paket jag beställt.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.096
899
113
Stora Blåsjön
Ang import så är det väldigt svårt att inte behöva slänga upp en hög med pengar för tull och moms när du hämtar ut paketet.

För några år sedan så verkade det vara betydligt enklare för paketen att "smita förbi" tullen. Dock de senaste två åren har jag fått tulla på alla paket jag beställt.
Kan bara hålla med, har blivit betydligt svårare att slippa tull och moms helt, mot vad det var för bara något år sedan. Minns när jag köpte hem delar till quadbygget så beställdes det mesta från usa och massa delar, motorer och övriga delar, räknade ut att ca 10% av dessa alla paket blev tullade och momsade. Men det var då de, nu får man princip tulla på allt speciellt om det är ett litet större paket. Smågrejor verkar fortfarande kunna åka rakt igenom bara värdet är lågt och paketet litet.
Men att det skulle kosta 3700kr och stegen ligger hemma i garaget så har man då haft väldigt tur.
 
9 aug 2012
18
0
1
Järpen
Nu börjar min bli klar inför vintern ialla fall. Väntar bara på dämparna som jag hoppas blir klar snart. Blev klockrent med "standard" styrstången ialla fall. Slipade även ner beslaget för övre styrstångsfästet vilket gjorde detta ännu bättre. På detta smackade jag dit en 6" RSI riser vilket jag tycker känns helt perfekt för mig och min körstil. 38" framvagn och ett par SLP PP sitter nu på plats. Får se om jag vänjer mig med dom skidorna annars blir det C&A Pro igen och ett par XTX den här gången. Suget efter snön växer mer och mer för varje dag, nu vill jag bara ut o testköra min "nya" HCR.
 

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Och dom har du nu hemma i garaget?

(474,95+89,50)x1,05x1,25x6,96=5156
Min importerfarenhet sträcker sig långt över din, så jag vet mycket väl att man kan komma undan billigare. Worst case scenario ska man dock alltid ha i beräkningarna.

4795:- på modshop.se, inkl. allt strul svenska "performance shops" pysslar med när de försöker fylla en container full med bokade grejer fram till mitten av februari, samt påföljande sjöfraktsleveranstid.
Ja jag har dom hemma!

Och hur vet du att din importerfarenhet sträcker sig långt över min? :)
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Nu överger vi importdiskusionen, att få hem dom för det priset var tur.

Angående skotern så har iprincip ingenting hänt sedan fotstegen, väntar på framvagn och skidor. Åker på ett par c&a xt skidor. Men om någon ligger på nå slp pp för bra pris så hojta ( skiter i färg och mont. sats) till då jag är sugen på att prova ett par med carl's cut.

Någonhär som vet om en pcv från gamla m8 -10/11 passar nya 12- frammåt?
 

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Yes det gör vi.
Jo hon skrev ner priset rejält och skrev det som Commercial sample :)

Carl's cut !? Skära in dom lite på utsidan i bakkant?´:)
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Yes det gör vi.
Jo hon skrev ner priset rejält och skrev det som Commercial sample :)

Carl's cut !? Skära in dom lite på utsidan i bakkant?´:)
Precis, skär in i utsidan bakom spindeln.

Sedan har man tydligen för mycket idéer då jag råkat beställa nå skit.

Vad ska jag nu göra !?




 

mdtl

Välkänd medlem
9 feb 2011
154
0
6
luleå
Snyggt!E det till backen den svarta me lilla röda?
Men inge nytt gas block?Gillar ej broms greppet så långt årakt,ni har ej sett nåt utbytes till 12an?
Byte ni in gammeln hos ronny?
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Snyggt!E det till backen den svarta me lilla röda?
Men inge nytt gas block?Gillar ej broms greppet så långt årakt,ni har ej sett nåt utbytes till 12an?
Byte ni in gammeln hos ronny?
Exakt, det är till backen. Alu-gasblock skall dit också, har funderat ang broms men det får vi se. Hatar att ha en massa stora klumpar på styret så detta bör bli bättre, kanske slipper kvistar och skit slå ner nödstoppen

Böt ej in hos Ronny.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Gjort ett litet ryck och flyttat skotern till ett garage närmare där jag bor.

Tog bort den lilla plåten på fotstegen iaf


Sedan ska jag börja uppdatera mer med ny framvagn och skidor samt omlokaliseringen av boggien, har även beställt aluminium till förstärkningen på skenorna.

Bara att ta tag i saker och ting nu när frosten lägger sig på nätterna!

Dessa saker är kvar att göra, mest en lista för mig att pricka av:

*montera smal framvagn (Väntar på leverans)
*flytta boggien
*ca xt skidor
*rensa styret på skit, montera race styre
*tillverka och montera boggieförstärkning
* tändkil och powercommander om jag får tag på en för bra pris.
 
Last edited:

snowmobileking

Välkänd medlem
27 okt 2010
346
0
16
Piteå
Ska du flytta ner boggin? Isåfall fram eller bak eller bägge? Tänkte själv borra nytt hål i chassit och flytta ner boggin på de främre infästiningen, och hoppas jag kan ha kvar den på de övre hålet bak får se hur mycket plats de blir kvar med den nya mattan
 

killen72

Välkänd medlem
1 apr 2012
202
1
16
om man nu flytar ner den i bak... vad blir det för nackdelar eller fördelar ??
samt som snowmobileking skrev i fram vad får man för nackdelar eller fördelar ??

har själv tänkt flyta ner den i bak för att få mer höjd i bak, tycker att den slår igenom för lätt
tänker jag rätt där eller ??