Servicecentralen slutar med Polaris?

Midfrost

Medlem
11 jul 2012
40
0
1
Timrå
Hörde idag att Servicecentralen (Sundsvall och Söderhamn) slutar som ÅF av Polaris. Någon som hört samma som mig och vet lite mer isf?
 

Midfrost

Medlem
11 jul 2012
40
0
1
Timrå
Servicecentralen i S-vall lägger ner skotrar. Söderhamn fortsätter. Kan nog hålla med om föregående talare att det kanske var lika bra. Hoppas någon annan tar över bara. Har hört rykten om att en bilhandlare ska ta över.
 

R800

Välkänd medlem
23 jan 2009
403
1
18
sundsvall
Jag sätter en piggelin på att Northcar tar över, men jag har absolut ingen grund för detta. Bara en kvalificerad gissning
 

ekemeke

Aktiv medlem
9 okt 2011
64
0
6
Härnösand
Snackade med en säljare där och han sa att dom ska sluta för att det är så dålig förtjänst. Tjänar tydligen bara 5000 per såld maskin så inte värt risken att ta hem 10 skotrar och så kommer inte ingen snö. Men dom fortsätter med reservdelar och kan ta hem maskin om man vill!
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Snackade med en säljare där och han sa att dom ska sluta för att det är så dålig förtjänst. Tjänar tydligen bara 5000 per såld maskin så inte värt risken att ta hem 10 skotrar och så kommer inte ingen snö. Men dom fortsätter med reservdelar och kan ta hem maskin om man vill!
I call bullshit on that one!
Med tanke på att ski-doohandlarna har flera gånger det beloppet i förtjänst på ordinarie priser. så tror jag inte ett dugg på det.
Ryktet har varit ett tag att de inte har varit bra att göra med och har haft okunniga säljare.
När sedan snacket går på skoterns dag att polaris varit där och hämtat alla maskiner så är det väldigt lätt att dra klara slutsatser av det.
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Nog för att marginalerna på nya maskiner verkligen inte ligger på de nivåer vissa har föreställningar om så är 5000:- väl i underkant. Dock kan jag meddela att personer som rakt av försöker pruta 20 000:- på en ny maskin är bra nog ute och cyklar.
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Jag sätter en piggelin på att Northcar tar över, men jag har absolut ingen grund för detta. Bara en kvalificerad gissning
Northcar säljer ju motorcyklar som är rena konkurenter med märket Victory vilket polariskoncernen äger. Tror inte Northcar tar över, men vad vet man.
 
Last edited:
28 jan 2014
10
1
1
Sundsvall
Tror faktiskt att polaris kommer att hamna i timrå eller söråker vad jag har hört. Dom måste bara göra klart det fort tycker jag då man inte vill åka till tex. hudiksvall för att serva samt att polaris har 60-års jub. nästa säsong så då lär väll det komma mkt. nyheter och jag är sugen på en ny!!!!
 

Lagga

Ny medlem
29 jan 2014
2
1
1
Jaha, och det grundar du på vad? Tror inte för ett ögonblick på att det skulle hamna i Söråker eller Sörberge. Alldeles för "ocentralt" för ett företag som Polaris. Känner också till turerna och de som är kvar i resonemangen. Det stora problemet för Polaris är att de erbjuder alldeles för lite tillbaka till sina återförsäljare samtidigt som dem skall ligga i centrum. Finns liksom inga marginaler att spela med, för återförsäljaren.

Som ett första, och SISTA inlägg i denna diskussion: snälla Polaris: välj en återförsäljare som brinner för Polaris, oavsett om den ÅF lever i Söråker, Kovland eller Indal. Har ni inte lärt er något de sista 5-6 åren? Dyra hyror i stan, ÅF som lever på fler ben...går åt helvete.

Titta på Umeå, titta på Villhelmina, Gäddede o.s.v.
 
Reactions: trixa

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
I call bullshit on that one!.
nja, bullshit är det nog inte. Räkna med en 15-17% när man startar. I slutänden blir nog bruttovinsten ofta runt 5000 SEK. Begagnade maskiner ser annorlunda ut. Reservdelar likaså. Är man stor BRP handlare i snösäkra områden så ser det också annorlunda ut. Liten handlare på ett populärt märke är lite jobbigare gentemot en GA. 5000 är nog ganska rimligt. 15000 med hela affären (ny och beg) om man har tur och inga beg.garantier behöver pungas ut.
 
28 jan 2014
10
1
1
Sundsvall
Jag grundar det på hörsägen men jag tror inte det bara är bullshit blir det stället jag har hört det viskas om så kommer det att finnas mkt.goda möjligheter till provkörning mm. Men man vet ju aldrig kan lika gärna bli i nacksta men huvudsaken är
Att vi får en bra återförsäljare i området med en bra verkstad mm. Ser fram mot releasen av-15 tror det kommer att finnas en del roligt där då polaris som sagt har 60-års jub....
 
Reactions: trixa