Ski - doo 2014

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.470
384
83
Malå/Adak
Det kan mycket väl vara handlaren det hänger på att ni fått sena leveranser en del. Vilken kredit dom har, vad dom fått levererat och om dom fått ut skotrarna dom tagit emot inverkar.
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Lite lika i Bollnäs, hämtar min på fredag trots bokat långt innan snowcheck.


Jag har stött på ett problem, ni som redan har XM, Vart sätter man Hot Doggern?

Hittade den här bilden på DooTalk men han har ju inget batteri sittande ivägen..
Jag stötte på samma problem med min muffpot. Löser det genom att kasta på ett SPI-system på fredag, innebär en mindre burk så den får plats. Dyraste fäste jag någonsin köpt... ;-)

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jag stötte på samma problem med min muffpot. Löser det genom att kasta på ett SPI-system på fredag, innebär en mindre burk så den får plats. Dyraste fäste jag någonsin köpt... ;-)

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
Vad kostar ett sånt system? Låter det inte förjävligt?
 

Robin.

Välkänd medlem
4 dec 2013
160
0
16
Jag stötte på samma problem med min muffpot. Löser det genom att kasta på ett SPI-system på fredag, innebär en mindre burk så den får plats. Dyraste fäste jag någonsin köpt... ;-)

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
Det sitter inte i pengar hör jag :)
En fråga, vart köper man den där?
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Vad kostar ett sånt system? Låter det inte förjävligt?
Vet inte vad det kostar än 9-10 tror jag för hela (Y, pipa och burk). De hade tydligen bromsat det och gett typ 15hp (på max) samt en rejäl viktminskning. Samt att jag får dit matlådan... ;-)

Det som är nice med deras, precis som SLPs är att de har i princip samma Db som original (något högre bara). Bara lite annan karaktär på ljudet, ljusare och "argare" liksom.

Annars hade det inte varit ett alternativ. Värnar för mycket om min (och andras) möjlighet till skoteråkning för att ha skrikburk. Tycker det är jobbigt också i längden.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Det sitter inte i pengar hör jag :)
En fråga, vart köper man den där?
Nja, handlar om prioritering... ;-)

Menar du avgassystemet eller matlådan? Systemet hade min handlare hemma och matlådan köpte jag på ebay. Sök på muffpot.

Hade det inte varit för att jag inte gillar skrikburkar hade jag köpt "thething cooker can". Grymt cool men låter förjävligt i min mening.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
 

_Mutte_

Välkänd medlem
17 jan 2007
154
0
6
Sitter ett 12v uttag under plasten fram vid lysena på XM Men gissar dom har kabeln på bilden också eller?
Min ÅF Sa i alla fall att det bara var över 2000 varv men inte säkert dom har koll på ändringarna?
12v uttaget under rutan har konstant spänning även på tomgång både på -13 och -14.
Anledningen att man bör använda det är att det är bland det första skotern kopplat bort ifall det av någon anledning skulle bli klent med ström/spänning till ex spridare/motorstyrdon mm även hand och tumvärmare och sånt stryps bort för att motor ska ha sin ström/spänning vid något ev fel..
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Vet inte vad det kostar än 9-10 tror jag för hela (Y, pipa och burk). De hade tydligen bromsat det och gett typ 15hp (på max) samt en rejäl viktminskning. Samt att jag får dit matlådan... ;-)

Det som är nice med deras, precis som SLPs är att de har i princip samma Db som original (något högre bara). Bara lite annan karaktär på ljudet, ljusare och "argare" liksom.

Annars hade det inte varit ett alternativ. Värnar för mycket om min (och andras) möjlighet till skoteråkning för att ha skrikburk. Tycker det är jobbigt också i längden.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
Lugn i stormen nu SPI Själva säger 8-9 hk för komplätt system. jag har personligen kört endast pipa i bänk och det gav 2.8 hk. Men jag tycker ändå den blir mer vrid stark med bättre gassvar.
Tummregel är att du kan bromsa ca 50% av vad dom låvar.

Ang ljudnivå så ska du inte köpa en SPI burk om du inte gillar slutburkar. Den låter inge högt för den som kör själv men låter betydligt högre utifrån sett. Låter minst det dubbla mot vad en STD e-tec gör.
Jag köpte till burk till min pipa pga dom utlåvade att den skulle vara tyst men det är den absolut inte.
Så jag körde en gång med den och sedan sålde den. Är absolut ingen skrikburk så den är tyst för att vara en slut burk men låter för mycket om du inte vill störa.
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Lugn i stormen nu SPI Själva säger 8-9 hk för komplätt system. jag har personligen kört endast pipa i bänk och det gav 2.8 hk. Men jag tycker ändå den blir mer vrid stark med bättre gassvar.
Tummregel är att du kan bromsa ca 50% av vad dom låvar.

Ang ljudnivå så ska du inte köpa en SPI burk om du inte gillar slutburkar. Den låter inge högt för den som kör själv men låter betydligt högre utifrån sett. Låter minst det dubbla mot vad en STD e-tec gör.
Jag köpte till burk till min pipa pga dom utlåvade att den skulle vara tyst men det är den absolut inte.
Så jag körde en gång med den och sedan sålde den. Är absolut ingen skrikburk så den är tyst för att vara en slut burk men låter för mycket om du inte vill störa.
Säkert är det så. Kommer visa sig efter helgens premiär. :)
 

nils_daniel

Medlem
23 mar 2008
16
0
1
Ang montering av matlådan så har jag satt min hotdogger på pipan, vid övergången från y röret. När jag ska plocka ut den gör jag det från variatorsidan, har plockat bort plast "vinkeln" som sitter uppe på variatorskyddet. Samma plastbit som man ska montera den nya google väska vid. Min åf sa att den plastvinkeln inte har med kylningen av remmen att göra och inte kommer att förändra funktionen av variatorskyddet. Det blir rätt tajt men en hotdogger ryms, tror att en hotpot är lite högre och då kan det bli för trångt. Hade jag varigt lite flinkare på datan så hade jag lagt upp bilder men men...