Ski - doo 2014

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Går de o byta till typ 55/100? Ist för xenon krångel:D
Finns ju en viss risk att du skadar reflektorerna, då de med mer watt blir mer värme.

Samt att de drar ju dubbelt så mycket ström...
 

Spik

Medlem
14 apr 2013
48
0
1
Norrbotten
kan man ställa in så man ser hur långt det är kvar på inkörningen på årets 600?? och spela in varven?? eller är budget bätare elr nå? :)
 
Last edited:

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Vred fram min stoppknapp så att den hamnade precis under skydd av mitt högra Rox flex tec handtagsskydd, får hoppas att det funkar bra.
Har ni problem med stopp knappen men inte med dess linan?

Jag har lyckats kanske 2 gånger att trycka ner dödar knappen men river lös dessen minst en gång varje gång jag kör???
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
jag å en kompis har båda köpt nya 2014 och gashandtaget var löst på båda. Så dra åt det lite innan ni ger er iväg.
Glömmer ni det och det börjar vrida sej på fjället så passar insex nyckeln på variatorskruven =)
 

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Tänkte ta bort burkremmen då jag tycker den mest bara är i vägen. Om man tar överdelen av valfritt styrfäste passar det då?
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
jag å en kompis har båda köpt nya 2014 och gashandtaget var löst på båda. Så dra åt det lite innan ni ger er iväg.
Glömmer ni det och det börjar vrida sej på fjället så passar insex nyckeln på variatorskruven =)
Min åf lämnar det alltid lite löst med flit så du inte vrider tummen ur led vid första kontakt med stationärt föremål.
 

NoBra1n

Aktiv medlem
31 jul 2004
96
0
6
Kiruna
Nån som vet nån åf i norrbotten som har kvar en summit 800 154"? Ringt runt till några stycken under gårdagen men det var lite sämre med just 154orna
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Min åf lämnar det alltid lite löst med flit så du inte vrider tummen ur led vid första kontakt med stationärt föremål.
Om inte annat gör du en faceplant över huven när du hoppar eller liknande när gastummen helt plötsligt inte sitter där den gjorde sist du tryckte på den =)

Dra fast den. kör du in i nått är minsta problemet om gastummen kan vrida sej lite.
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Har nu igår efter min leverans kollat igenom skotern & klämmt lite mer på den.

Min åf hade skickat med svarta sidokåpor åt mig, men den högra kåpan har ju hål för magnapull, vilket freeride 137 2014 inte har nått startsnöre utan enbart elstart =) Finns det ingen svart sidokåpa höger till xm chassiet att få i utan hål för magnapull?

Ni som fått era 2014 skidoos, har ni fått verktygen i en sån där liten väska man rullar ut som sitter på variatorn med en gummistropp eller är verktygen löst monterade på variatorskyddet? ( mitt startstöre ifall de krisar låg för övrigt i google behållaren ovan styret vid leverans )

Vad kommer ni att köra på för olja i era 800 e-tec?
min 2012a 800 e-tec körde jag på delsyntet, funkar de även i denna? Tror dock oljebehållaren från leverans är fylld med helsyntetisk olja, välfylld behållare var det detta år, de tackar man för =)
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Ni som fått era 2014 skidoos, har ni fått verktygen i en sån där liten väska man rullar ut som sitter på variatorn med en gummistropp eller är verktygen löst monterade på variatorskyddet? ( mitt startstöre ifall de krisar låg för övrigt i google behållaren ovan styret vid leverans )

Vad kommer ni att köra på för olja i era 800 e-tec?
min 2012a 800 e-tec körde jag på delsyntet, funkar de även i denna? Tror dock oljebehållaren från leverans är fylld med helsyntetisk olja, välfylld behållare var det detta år, de tackar man för =)
Verktygen och repet låg i en redlinepåse, bara att montera själv i skyddet.
Utrymmet för den lilla verktygspungen fattas ju i år, nu kan man däremot köpa en väska och hänga där.

Blir statoil helsyntet för hela slanten.
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Verktygen och repet låg i en redlinepåse, bara att montera själv i skyddet.
Utrymmet för den lilla verktygspungen fattas ju i år, nu kan man däremot köpa en väska och hänga där.

Blir statoil helsyntet för hela slanten.
Kan inte förstå varför de tog bort verktygspungen =/
Få hoppas verktygen sitter på plats där de sitter nu, vill ju inte de ska slänga runt vid variatorn & inne i motor utrymmet. Väska vadå för väska?

Jaså du kör inte på brp olja du i en ny maskin? Vilken statoil olja kör du på då?
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Vad kommer ni att köra på för olja i era 800 e-tec?
min 2012a 800 e-tec körde jag på delsyntet, funkar de även i denna?
Jag kör XPS-oljan, i alla fall så länge det är garanti på maskinen så det inte blir nåt strul med det om det skulle bli garantiärende.

Jag körde på helsyntet förra året, iår när jag öppnade lådan var det delsyntet. Ringde och kollade med handlaren och han tyckte jag lika gärna kunde köra det, så då blir det så :)


Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Kan inte förstå varför de tog bort verktygspungen =/
Få hoppas verktygen sitter på plats där de sitter nu, vill ju inte de ska slänga runt vid variatorn & inne i motor utrymmet. Väska vadå för väska?

Jaså du kör inte på brp olja du i en ny maskin? Vilken statoil olja kör du på då?
En väska man sätter på CVT-skyddet för variatorn, 860201094, ska kunna hålla ett par glasögon varma tex. Kostar 490 spänn.

Jag kör Statoil Racingway 2-t, helsyntet alltså.
-Hade e-tec dragit lite olja så hade jag kört xps, men e-tec drar nå jävulskt med olja så därför skiter jag i det. Sen är jag inte så imponerad av xps efter första säsongen jag körde den, motorn va lika kladdig invändigt som vilken annan olja som helst.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Hur har du satt fast den, såg ju kanon ut de där, så kan man få med lite extra ;)

De blir inte för varmt för materialet i väskan, med den placeringen?

Man lär nog köpa två eftersom lägsta belopp att handla för är 99kr !
 

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
Har man goggles i den är de ju bara å ha den i *gogglespåsen* om man är petig Det finns färdig märkta punkter att borra hål i. Jag gjorde hål och la fast med kattstrypare.

För varmt blir de då inte.

https://imageshack.com/i/n9nbfzj
 
Last edited: