Huven och dess "flärpar" nedåt/utåt är det enda som skiljer för eventuellt superstadigt montage.kommer den passa till lynxen också kanske?
Huven och dess "flärpar" nedåt/utåt är det enda som skiljer för eventuellt superstadigt montage.kommer den passa till lynxen också kanske?
Nej inte riktigt, håller på med prototypen nu. Såg att skinzbågen bara sitter i plasten den också.Ok, blir den liknande skinz Rasmussen bågen eller?
Som jag fattat det så är lynxen väldigt lika så denna borde passa lynx också, när prototypen är klar tar jag givetvis reda på detta.Huven och dess "flärpar" nedåt/utåt är det enda som skiljer för eventuellt superstadigt montage.
Faan vad kul!Woohoo! Sitter i bilen med 4st Summit T3 163" på flaket o släp. Nu blir det garagekvällar hela helgen!
Bilder kommer...
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Ser riktigt bra ut!Nu är prototypen klar!
Några mindre justeringar kommer att göras på slutprodukten men det är nog inget som direkt syns på bilderna om man inte kollar väldigt noga.
Imorgon ska jag göra jiggar till detta och sedan blir det att göra några fler..
Själva bågen är gjord i 25x2,5mm rör, underdelen är gjord i 19x1.5mm. Tanken med denna är extra stöd vid lyft och även något stabilare i sidled, alltså tillför den inte något direkt stabilitet vid normal kollision, där är det huvudbågen som tar hand om.Ser riktigt bra ut!
Vad är det för godstjocklek?
Enda funderingen jag har är om den där extradelen verkligen är nödvändig? Jag tycker att standardbågen sitter grymt bra i sina fyra popnitar och de två bultarna bak, men själv bågen är ju attans klen. (kan ju dock hända att nosplasten blir lite slekig efter några år, och då förmedlar den väl inte samma styrka. Något jag dock är obekant med, då jag inte haft en XP/XM mer än två säsonger innan byte)
Givetvis kan man väl inte bygga för stadigt...
Rent kollisionsmässigt känns det inte som att den där extradelen har så jättemycket att säga till om?
Är tanken med den att få en lyft-/laststadigare båge?
Så länge den inte blir för stadig, så att en kollision ändå sätter sig på den veka bulken, så gör den ju ändå ingen skada.
Blev det nå mycket tightare att få bort/tillbaks ljuddämparen, nu när du till synes inte kan dra pipan lika mycket framåt?
Hur mycket gäng får man nu kvar av främre A-armsskruvarna?Själva bågen är gjord i 25x2,5mm rör, underdelen är gjord i 19x1.5mm. Tanken med denna är extra stöd vid lyft och även något stabilare i sidled, alltså tillför den inte något direkt stabilitet vid normal kollision, där är det huvudbågen som tar hand om.
Att originalbågen sitter bra i plasten har jag själv sett bevis på då en kompis slet lös bågen från plasten vid en fastkörning, så därför så anser jag att den delen måste vara starkare och därmed direkt nödvändig.
Blev ingen skillnad på att plocka bort/tillbaks pipan med det nedre staget, den tar i plasten innan den tar i stagen.
Plattan är gjord i 3mm, så det är ca 3mm gäng kvar på bultarna, så jag antar att GnR plattan är minst så tjock så längre bultar är nog nödvändigt då.Hur mycket gäng får man nu kvar av främre A-armsskruvarna?
Kör man GnR brace och denna båge så får man kanske se sig om efter längre skruvar..?