Ski-doo 2015

Niklas M

Välkänd medlem
22 aug 2013
382
0
16
Umeå/Vilhelmina
Är det ingen som sitter på iaf hyfsat kvalificerade gissningar? jag är riktigt sugen på nyheter och tycker det är dålig fart på tråden med tanke på att de bara är 11 dar kvar!! :) någon som hört nått speciellt?
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Jag finkammar bla dootalk varje dag och har ännu inte hittat något mer intressant med substans än den lilla suddiga svartvita bilden.

Det borde komma en teaser på deras youtubekanal snart om man inte blåhåller på allt beroende på vad Polaris släpper 2 dagar före.
För det kan vara så att man har en plan a och b beroende på vad konkurrenterna kommer med, det var iaf så det framstod ifjol.

Här är dagens fynd:
 
Last edited:

Niklas M

Välkänd medlem
22 aug 2013
382
0
16
Umeå/Vilhelmina
Håller dom hårt på nyheterna för att de är nå speciellt på gång eller vill dom se vad polaris hittar på så de kan försöka matcha det? tycker att det alltid brukar ha läkt ut lite bilder och info vid det här laget?
 

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
Jag finkammar bla dootalk varje dag och har ännu inte hittat något mer intressant med substans än den lilla suddiga svartvita bilden.

Det borde komma en teaser på deras youtubekanal snart om man inte blåhåller på allt beroende på vad Polaris släpper 2 dagar före.
För det kan vara så att man har en plan a och b beroende på vad konkurrenterna kommer med, det var iaf så det framstod ifjol.

Här är dagens fynd:
Är det bara jag som tycker det ser ut som att dom har försökt å dölja nånting före E-tec på huven?
 

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle


Ser ut som Summit X 2014 som blivit Photoshopad till gul. KYB dekalen som sitter på dämparen är gul och brukar vara röd. Dekalen har samma gula nyans som den gula ski-doo dekalen.

Personligen tror jag inte att det är en 2015 modell på bilden, men kan ju ha fel.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Citat: polaris just put another teaser up and is claiming 38lbs weight reduction and superbike acceleration the fastest in its class. Maybe doo is smart enough to build something bigger hp?

Blir det en ny E-tec motor?????
Då kommer det att bli dyrt för mig, har absolut inte räknat med det......suck.
Fuck it då säljer jag ena bilen också får vi klara oss på en....ja jag vet att jag är sinnessjuk.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Polaris säger att deras nya är både lättare och har mer POWER vilket betyder ny motor.

Snacket ifjol var att BRP höll inne på en ny motor med "big ponies" pga att en konkurrent valde att vänta ytterligare ett år att lansera sin nya motor.

Detta borde då betyda att både Polaris och BRP kommer med nya motorer(2T)????
 

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
Att dom skulle vänta på Polaris för att matcha sina nyheter är ju kanske lite sent påtänkt (två dagar att fixa en ny motor mellan realesedatum)... Nä tillverkarna har ju förstås full koll på konkurrenterna. Däremot kanske dom matchar sina lanseringar, teasers och trailers mot publikens reaktioner. Men det ser ju riktigt spännande ut med en bild där kubiken är redigerad bort, bara hoppas att det inte är den där marinefirman som luras :amuse:
Men frågan är ju hur mycket mindre problem det blir med remmarna om dom sätt i en större motor?
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Givetvis har de full koll på vad konkurrenterna ska släppa men om man redan ligger före dem så är det inte affärsmässigt lönsamt att släppa en nyhet om man kan hålla den tills nästa år.
För i slutänden handlar allt om att tjäna pengar.
En annan liten notis är att Ski-doo tidigare haft sin release i slutet av Feb men har i år valt att senarelägga precis efter polaris.

Om ni missat det så är detta siffrorna på polaris "nya" rush.
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
Men förihel**te! Läs tråden förtusan... 4 mars är relesen!!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Rykten om en mer färgglad xrs...?

"Hope you guys like Starburst and Skittles and playing with Crayola.....at least you XRS buyers...."
 

FrozenKing

Välkänd medlem
16 dec 2013
474
2
16
För kort dyna, för kort tunnel, ingen stänklapp. Listan kan göras lång med fel på den där bilden.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Enligt Irondog på dootalk och han vet definitivt redan vad som kommer.

"There will be more info about the 2015 Ski-Doo Line Up Reveal on Wednesday - tomorrow.

There will be a web-cast and more"