413 sitter ju i original!!!
Ja jag vet! De funkar tydligen bättre än 441 så skall prova dom
413 sitter ju i original!!!
Vet då ingen som har meckat med sina variatorer och låtit 413 sitta kvar...Ja jag vet! De funkar tydligen bättre än 441 så skall prova dom
Vad är egentligen den gemene synen på Diablo-kit till XM?Han hade tyvärr slut diablokit, annars hade jag beställt ett sånt direkt
Bekanta här i stan har åkt på diablo utan destomer justeringar och fått mycket mer drag i maskinen + svalare variatorer som remmen hållt riktigt bra på.Vad är egentligen den gemene synen på Diablo-kit till XM?
Alltså konkret med ord, varför det är så bra.
Jag hängde av mitt Diablo-kit och satte dit exakt de Speedtech-prylar du nämner.
Hade dock behövt vikta ner ett steg.
Back-to-back med de inställningar som de rekommenderar så är Speedtech roligare än KNR.
V-kit köper jag för att jag varken har tid eller ork till att labba själv, och tyvärr har inget av dessa kit varit till belåtenhet från start.
Guess Speedtech never frågade om du ville ha fjortisfjädern eller den mer sansade fjädern? Har ganska samma tillslag på båda kit +/- 100 rpm.Jag har bytt från Speedtech till Diablo (KNR) och tycker att det matar på betydligt bättre samt lägre tillslagsvarv. Jag har inte hunnit prova så mycket än men jag åker till Tärna imorgon så det blir körning i helgen. Direkt känns det inte så stor skillnad där båda kiten har bra back-shift.
Jag har DJMR på väg in, och det blir att prova dem med Speedtech-prylarna.
Rent enkelt så är ju DJMR en 413+441. Borde väl bli bra?
Intressant att du ska prova DJMR, du rent av måste avlägga rapport hur den fungerar. Jag själv är lite skeptisk då den rampen har mindre "tryck" i början av kurvan = den kommer varva upp lite snabbare. Däremot kommer den inte växla hårt från början utan du kommer få växla ut lite innan du får tryck i maskineriet.Guess Speedtech never frågade om du ville ha fjortisfjädern eller den mer sansade fjädern? Har ganska samma tillslag på båda kit +/- 100 rpm.
Din sista mening håller jag helt med om.
När jag nu fått över natten på mig att reflektera lite mer konkret så:
Speedtech är mycket mer "snappy", och orkar mata på hyffsat även när man fått fart på grejorna.
KNR "matar" mer linjärt, kan man säga.
(inte så svårt att ana vilket som känns roligast då, va? Omän placebo...)
Gemensamt för båda kit är ju schysst backshift, men där Speedtech kanske, kanske är något mer rapido.
Remsprängande variatorvärme har väl aldrig riktigt varit något problem för mig, så jag kan tyvärr inte uttala mig helt om vilket kit som är "svalast" - annat än att båda förbättrar läget.
Ser man till pris och justerbarhet så vinner ju Speedtech alla gånger, då KNR är runt 1500:- dyrare och har särskilda armar som diskvalificerar alla vanliga TRA-ramper som alternativ.
Men hur var det nu med snåljåperi och skoterkörning?
Jag har DJMR på väg in, och det blir att prova dem med Speedtech-prylarna.
Rent enkelt så är ju DJMR en 413+441. Borde väl bli bra?
Jag har egentligen ingen egen teori bakom, annat än att jag fick ett litet tips om att 413 med 441-slipad övre del kan hjälpa mig att komma dit jag vill.Intressant att du ska prova DJMR, du rent av måste avlägga rapport hur den fungerar.
Fick hem mitt mesh tyg idag, 4 dagar från finland, 335 kr med frakt för 2x1,5 meter mesh de var rätt kurs =) Däremot börjar jag undra om jag beställt fel sorts mesh? "Thick Mesh" står det och de är ju stora hål i den meshen typ 3-4mm är varje hål? Kommer de inte in snö då? Vanlig mesh man sett är ju mkt tätare?Här handlar jag mesh.
Kör med det som heter "Thick Mesh" Tillräckligt tätt för att hålla snön ute men ändå släpper genom ordentligt med luft, fukten slipper också ut ur motorrummet.
Den fina meshen som brp har i sina kit är värdelöst är det inte sug bakom kommer det noll luft igenom.
Fick hem mitt mesh tyg idag, 4 dagar från finland, 335 kr med frakt för 2x1,5 meter mesh de var rätt kurs =) Däremot börjar jag undra om jag beställt fel sorts mesh? "Thick Mesh" står det och de är ju stora hål i den meshen typ 3-4mm är varje hål? Kommer de inte in snö då? Vanlig mesh man sett är ju mkt tätare?
Om man ska borra å göra hål för att sätta mesh på vänster sidokåpa vars på kåpan ska man borra?
Du borde läst mitt andra inlägg också.Sry glömde klistra in den.:amuse:
http://www.shelby.fi/catalog/default.php?cPath=22_99&osCsid=b1b709e4d3cfca17a77409bef3226acc
Har handlat där flertal ggr, alltid snabb leverans.
Ta inte fine mesh den är alldeles för tät. Thick mesh använder jag, vill man ha finare mesh kan man ta
http://www.shelby.fi/catalog/product_info.php?cPath=22_99&products_id=2401
släpper igenom hyffsat med luft.
Så du har dubbla lager Thick mesh i fronten men ingen mesh där du hålborrat sido kåpan? Hur stora hål? 4mm borr?Du borde läst mitt andra inlägg också.
Nå hur som helst den där meshen använder jag i fronten, dubbellager så blir det lagom tät, håller ute snön alldeles tillräckligt utan att hålla inne fukt och värme.
Sen har jag hålborrat sidokåporna så här.
Fungerar överlägset bäst, kommer inte in nå snö har kört lössnö hur mycket som helst inga problem. Men värmen kommer verkligen ut! Sätter du tät mesh hålls den bara inne. Köp en hålplåt från närmaste plåtslagare och använd som borrmall.