Någon som haft remproblem på sin nya summit? Tänker mest på T3 men även vanliga summiten. Har bara fått ihop 60mil på min än. Körde 20mil på första remmen sen la jag på den andra för att ha inkörd reservrem om det skulle gå nån rem. Har då kört resterade 40 med den som fortfarande sitter på och det har varit en hel del inspirerande körning med snittförbrukning på 7l/mil som mest. Men remmen ser fortfarande fin ut och har inte fransat ens något ännu. Peppar peppar....
Har däremot hört en del om folk som både fransat och skjutit remmar. :/
Vi har en bunt T3'or i vårt gäng. De som gått längst är nog min och en till som båda gått ca 60-70 mil varav säkert 40-50 av dem riktig griskörning.
Min första rem, som jag haft i sen jag hämtade maskinen, gav corden upp på vid ca 60 mil. Den andra maskinen kör fortfarande på första. Kan jag få ut ca 60 mil per rem med den typen av körningen jag gör är jag hur nöjd som helst, fascinerad att de håller så pass länge. Vi kör även med MTNTK's "BlowHole" för att hålla tempen nere så mycket det går under huven.
Ingen av de andra T3'orna (4st) har jag hört något problem med, de har väl gått 30-40 mil.
En i gänget kör dock Freeride 154" och han har gjort av med 2 remmar på ca 60 mil. Jag hävdar att det är för att han har fel maskin (eller snarare variatorbestyckning) för vår typ av körning som består mest av brant trädbök i relativt låga hastigheter på GPS'en (men inte på mattan).