Min skoterbuddy åker 174" och är supernöjd. Efter att ÅF varnat ang. boggieskenor så var det lite oro över det, men han kör precis lika hårt på 174"an som på 154"an han körde innan. Han står på rätt bra på lederna, bombar bäckar och droppar en del mindre drops och nu efter 60+ timmars åkning så håller den fortfarande.Skulle man kunna få recensioner av 174"?
Bra sammanfattat, har precis samma uppfattning. Enda skillnaden är att jag gick från 154" Freeride ifjol till 163" T3 i år. Helt galet stor skillnad i framkomlighet utan att den känns otympligare. Något längre svängradie på den bara när det blir trångt och man måste kasta runt på liten yta.Är grymt nöjd med 163"an. Absolut. Skulle dock inte kliva upp till en 174", utan hellre då ner ett snäpp till 154". Det är ytterst få gånger som som det verkligen är så mycket snö så att jag behöver en 163", men i år har det ju varit extremt bra tillgång på snö där vi varit och jag hade inte velat haft kortare maskin då.
Man kan tycka att det inte borde vara så stor skillnad mellan 163/174, men det känns helt klart att den är längre.
Hade ju en 146" FR innan, precis som du och jag har bara positiva saker att säga om det bytet. Den är mycket lättare att hantera. Jag gör tightare donuts med 163"an faktiskt...
Var tveksam till längden först, men t3 paketet avgjorde och jag ångrar inte en sekund det valet, men skulle jag boka en ny nu så skulle jag testa 154" T3
Funkar bra.-13/14/15 summit 800 (146-154") funkar dem att dra släde med familj i eller går dem varma då?
finns garantibulletin för detta, det är någon form av bricka som skall monteras vid D.E.S.S´en för att avhjälpa problemet, har inte fått min än men kontakta din ÅF.Någon som upplever att motorn tvekar/hostar till ibland? Jag får de då och då, när man ligger på 5-6000 varv och ger fullt så händer de.
Fick det åtgärdat vid leverans i mitten av Januari, så det är inte det problemet.finns garantibulletin för detta, det är någon form av bricka som skall monteras vid D.E.S.S´en för att avhjälpa problemet, har inte fått min än men kontakta din ÅF.
det är inte att utblåset blir igenpackat med snö? om det händer när man lägger ner den, men då är det ju bara åt höger sida problemet kommer
Har samma problem på min Fr 137 2014, de är att de går för lätt, den når maxvarv och dör av pga av det. Du ser inte maxvarvet på varvräknaren men den slår upp i max varv och dör sedan av för att åter ta sig igen.Samma här, kan hända i alla fören och alla temperaturer. Pratade med en polare som sagt till om detta till ÅF när han va in på service, å dom mena på att de är variatorn? Att den varva upp för fort. Så dom klicka bara ner variatorn . Men jag ha klickat ner min redan till 2an å de blev då inte bättre.