Ski-doo 2015

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
Haha intressant, och fjantigt. Bilderna finns ju redan ute, men dom är väl rädd för spridningen fb kan ge.
Har iaf sett releasen!

NYTT för 2015:
#900 ace i Tundra och Scandic
#iTC även i 600 ace, och en ny funktion där tumgasen kan vridas runt och användas med pekfingret
#NY dess-nyckel som antagligen ska sitta bättre - inget mer pipande om felkontakt. Men samma princip
#NY framvagn, kallad RAS 2, innebär nya högre och lättare styrspindlar/skidben. Vet ej om även övre a-armen är fäst högre i bulken
#NY Renegade XR-S, en lång mxz
#NYA kläder förstås, en overall och en stövel å en hjälm
#NYA handtagskydd i genomskinlig plast med LED-signature
#Mer LINQ, hållare för snowboard och 40 litersväska
#NY deepsnow-skida DS 3

Men fränast av allt!! = #NY SUMMIT 174 tum, med 3 tumskammar i nått som kallas T3-package.
Den har nya framvagnen (inte på det klara med vilka modeller som får RAS2) och en matta som är lättare än 163 tums 2,5 tumskammaren

Riktigt fränt faktiskt. Det som jag saknade var definitivt en nästa generations 600 etec. Ski-Doos sida ligger förstås nere.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Är det ny nyans på freeriden?
Inga foxdämpare på studiobilderna?
Orangesummiten är definitivt snyggast i år, alla kategorier.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.472
384
83
Malå/Adak
Är det ny nyans på freeriden?
Inga foxdämpare på studiobilderna?
Orangesummiten är definitivt snyggast i år, alla kategorier.
Ny nyans? Helt ny färg från Arctics "Pervert mushroom-range". Riktigt synd att inte X och FR hade färgerna ombytta, den orange X-en ser fördjävla bra ut och Freeriden är vederstygglig!

Och inga Foxare alls någonstans utanför tillbehörskatalogerna verkar det som.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Summit 174" lär inte bli nån storsäljare, annat än dom som bara ska ha det värsta, bara för att...

Skulle vilja sett en "Treeride"-summit med smala fotsteg och slimmade sidokåpor.
Dagens Summit är för bred för att funka riktigt bra när det är brant på skrå...
 

nille

Aktiv medlem
14 aug 2004
60
0
6
Nä den verkar ju finnas i begränsad upplaga oxå pre season order eller vad de kallar det för
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Ser lovande ut. Hade gärna tänkt mig en 174" bara för å va värst runt korvmojjen ;)

Nämen skämt åsido! Hoppas dom får de å lira bra. Hade gärna provat en faktiskt.

Men jag rent spontant ser skenorna väldigt sköra ut när dom blir så lång och små. Kollar man på efter eftermarknadsskenor så är dom ju lite stadigare gjord än tändsticksmåtten som verkar vara på 174" xm'n. Men nu vill jag inte vara den som är den å klagar... Hoppas som sagt det funkar :)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.472
384
83
Malå/Adak
Men jag rent spontant ser skenorna väldigt sköra ut när dom blir så lång och små. Kollar man på efter eftermarknadsskenor så är dom ju lite stadigare gjord än tändsticksmåtten som verkar vara på 174" xm'n. Men nu vill jag inte vara den som är den å klagar... Hoppas som sagt det funkar :)
Det är gjort i enkomt för att man lätt ska se vilka som kör för sakta. Hoppar man inte ordentligt så man kan landa någorlunda plant utan fiskör uppför drivan, lättar en halvmeter och landar på lyftbågen och vändhjulen så viker skenorna ut sej åt sidan direkt. Kallas på jänkarspråk för "Pussy indicator" =)
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Ny nyans? Helt ny färg från Arctics "Pervert mushroom-range". Riktigt synd att inte X och FR hade färgerna ombytta, den orange X-en ser fördjävla bra ut och Freeriden är vederstygglig!
Haha jaså det var så.
Har alltid förknippat grönt (arctic, john deere, kawasaki, etc.) med dålig kvalité, men med min gröna FR är jag beredd att ändra mig :)
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Tycker Summit X och framförallt nya Freeriden är sjukt snygga, speciellt om man gör wrap till dem med de färgerna som grund.

Lite tråkigt att Summit T3 ser ut som den gör, är i mina ögon en av de fulare i hela line-upen. "Tyvärr" är det den jag får gå på om jag vill få något nytt nästa år mer än bara färgsättning. Så blir att byta Freeride 154'an till en 163" T3 till nästa säsong, får se till att ta fram nåt grymt wrap till den så kanske den blir lite mindre fugly.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.472
384
83
Malå/Adak
Började faktiskt grubbla på att lägga ett bud på sista -14 Freeride 154" som min handlare har kvar... men han verkar få sälja den i dag.....

Blir att annonsera efter någon som vill byta till sej en massa grön plast mot plast av nästan vad färg som helst....
 

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Hoppas dom kommer ta in 163" versionen till Sverige! Då blir jag nog ski-doo ägare!!



Och tycker man den är ful får man väl kleta på dekaler!

 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.607
92
48
Örnsköldsvik
Tro om det tas in nån 174" till sverige? Känns tveksamt va? Möjligtvis att dom tar in några st mest för kul. För inte kan det vara nån större marknad för dom inte?