Ski-doo 2015

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Ser ut som ski-doo kommer med mer än bara nya färger;

"I am really not allowed to say much of anything.
But I would suggest you watch that little video above CLOSELY.
There are lots of "SPY" photos of the 2015 sleds on the internet already.
Pretty sure some of them have already been posted here.

If I had to describe the major theme of 2015 I would say COLOR!
Ski-Doo has some wild looking sleds coming at you tomorrow.
And, there is a long list of technical improvements/enhancements dealing with...

Suspension
Traction
Flotation
Weight savings
Sound Suppression
Cooling
DESS
Geometry
Ect.

Ski-Doo has been busy.."

Källa:http://www.snowest.com/forum/showthread.php?p=3575266#post3575266

Om han som skrev är något att lita på vet jag inte men skulle tro det! Spännande! :)
 
Last edited:

A Stenvall

Välkänd medlem
6 dec 2013
272
1
16
29
Sikfors, Piteå
Om jag har räknat rätt, så blir 9pm MST ca klockan 5 på morgonen. Eller släpper brp tidigare? Annars måste man ju vänta tills imorgon innan man får se :/
 

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Blir det inte typ vi 21-22 ikväll?! (troligtvis har jag fel) :)
 

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
borde väl komma någon ny fyrtaktare i stället för gamlingen renegade 1200 . ny motor och ett nytt chassi är väl en lågoddsare, i allafall nytt chassie .
 

emilcrazy

Aktiv medlem
28 sept 2011
70
0
6
Bollnäs
Ska bli intressant att se vad dom kokat ihop.
skulle vara fint med en bättre drivlina med mindre effekt-förlust, just nu är det väll bara runt 50% av hk som kommer ner i backen?
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Tittade igenom presentationen och det var ju intressant, förstås.

Några tankar.
Först presenterar de ledskotrarna, sen visar dem en bild på en freeride. Efter det kommer ett gäng dansare in på scenen iklädda skoteroveraller och någon chef på accessories and clothing berättar om alla nya originaltillbehör som kan köpas. Efter det kommer summitarna.

Kläder och tillbehör har blivit så viktigt för ski-doo att de väljer att avbryta sin skoterpresentation för att prata om kläder. Nu har skoteråkning blivit så mycket en livsstil att tillbehören presenteras i samma veva som själva skotrarna.
En ekonomisk iakttagelse är att tillbehören måste stå för en stor del av intäkterna.

BRP har blivit lite som apple. De stjäl idéer, presenterar det som sina egna och att dem är först, dessutom med ett flashigt namn som är lätt att marknadsföra.
 

emilcrazy

Aktiv medlem
28 sept 2011
70
0
6
Bollnäs
satt och svor då videon hakade sig så man missade halva presentationen av mxzan! kommer det en mxz med 900 ace motor i som jag hoppades?