Ski-Doo 2017

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Den mänskliga naturen är bra lustig ibland.
Om man går tillbaka i tråden och kollar på de som uttryckt sig negativt så har de nästan uteslutande en sak gemensamt:

De har inte beställt en 850. :whistle:
 

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
dock dom som rullar ut är 850 sp o dom kommer gå i första hand till dom som har skoteruthyrning dom som var på bilderna från fabriken
Nej, ska tydligen vara 400 enheter som ska ut till återförsäljare på andra sidan pölen för att de ska ha något att visa upp under hösten. I alla fall enligt flera olika källor på Dootalk. :)
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Den mänskliga naturen är bra lustig ibland.
Om man går tillbaka i tråden och kollar på de som uttryckt sig negativt så har de nästan uteslutande en sak gemensamt:

De har inte beställt en 850. :whistle:
Vi som inte beställt har inte den där "väntar-på-julafton-känslan" som man kan ha som barn.
Vi tänker därför med hjärnan och inte med hjärtat.
Då förstår man mer att de allra flesta inte skulle godta att låta en månads pudersäsong bli förstörd för att man inte fått sin nya maskin.
Men det är ju tur för BRP att ni är så medgörliga och tar emot maskin nästan oavsett när den kommer.
Nu vet jag inte vad som sades vid order i våras?
Att den skulle bli sen har jag läst, men fanns det något datum/vecka då leverans senast skulle ske.
Utan att veta nånting om det så är jag rätt säker på att det inte talades om mitten slutet av januari.
Då skulle inte så många bokat.
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jag kan vara beredd att hålla med JAAG, det är ett spel med 100tkr att skriva över skotern utan att ha den nya i handen. och förövrigt så anser jag att man förlorar halva pudersäsongen om man väntar på sin 850 utan att få behålla sin gamla skoter. Och när 850 väl kommer så är den en "fjolårsmodell":) så brukar då den begagnade marknaden se ut när man köper nytt i februari av "årets" modell.
Jag är en av dom som hade en 850 bokad men jag är inte märkes beroende utan jag brinner för att köra skoter och det va ett väldigt enkelt val att plocka ut en skoter av annat märke för att inte missa pudersäsongen.
 

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Hehe, så kul att läsa alla kommentarer, vissa kan till och med tänka med hjärnan. :fencing:


Det finns tre alternativ här:

1. Avboka och köp en annan skoter

2. Vänta tills du får den.

3. Köp en annan skoter nu, sen när den nya kommer, köp den också och ha då två skotrar! = tufft som f*n :drum:

Mvh
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Precis som ovanstående säger, om handlaren kräver att ägaren som byter in skotern ska skriva över den är helt uppåt väggarna. Skulle du tex skriva över skoter till kalle på hörnet för att han lovar att han ska fixa fram en ny skoter till dig?
(jag vet kanske lite överdriven liknelse men vid tex konken så sitter du med skägget i brevlådan och ingen kommer tycka synd om dig)
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Nej, ska tydligen vara 400 enheter som ska ut till återförsäljare på andra sidan pölen för att de ska ha något att visa upp under hösten. I alla fall enligt flera olika källor på Dootalk. :)
joo så stod det också men det är ju inte för kunderna då hursomhelst då dom ska stå i butiken :)
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Självklart vill handlarna ha in skotrarna i tid och det är väl inget problem, har aldrig vart ett problem heller men i fall att skotern blir såld så bör man ju få skriva nya ägarbytes papper i samma veva som man lämnar ifrån sig sina gamla. men eftersom att det i detta fall med säkerhet inte ens finns regpapper i sverige pga sen leverans så skulle iaf jag vägra att skänka bort min skoter. Men det är ju upp till var och en:wondering:
Vi är kunder och det är väl inte så att man ger bort 140+ tkr för att sen sitta och rulla tummarna i 2,5 månader medans handlaren tar väl hand om pengarna?
Jag har då hittils inte behövt lämna bort papprena utan att få skriva nya i samband med att man betalar nytt:weird:
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Självklart vill handlarna ha in skotrarna i tid och det är väl inget problem, har aldrig vart ett problem heller men i fall att skotern blir såld så bör man ju få skriva nya ägarbytes papper i samma veva som man lämnar ifrån sig sina gamla. men eftersom att det i detta fall med säkerhet inte ens finns regpapper i sverige pga sen leverans så skulle iaf jag vägra att skänka bort min skoter. Men det är ju upp till var och en:wondering:
Vi är kunder och det är väl inte så att man ger bort 140+ tkr för att sen sitta och rulla tummarna i 2,5 månader medans handlaren tar väl hand om pengarna?
Jag har då hittils inte behövt lämna bort papprena utan att få skriva nya i samband med att man betalar nytt:weird:
Men det är väl ganska så enkelt löst genom att handlaren köper in den maskinen till det du blivit bjuden i inbyte. Då har ju man pengarna iaf :)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Men det är väl ganska så enkelt löst genom att handlaren köper in den maskinen till det du blivit bjuden i inbyte. Då har ju man pengarna iaf :)
Visst kan man göra så men det är nog Inte många handlare som har de pengarna liggande att dom kan köpa in alla inbytesmaskiner i förväg.


Hursomhelst blir det jävligt spännande att se hur nya 850n fungerar. Blir kanske lagom med ett byte då en framtida Freeride 850 kommer.
 

bybon

Välkänd medlem
27 feb 2011
227
0
16
Harbo
Hehe, så kul att läsa alla kommentarer, vissa kan till och med tänka med hjärnan. :fencing:


Det finns tre alternativ här:

1. Avboka och köp en annan skoter

2. Vänta tills du får den.

3. Köp en annan skoter nu, sen när den nya kommer, köp den också och ha då två skotrar! = tufft som f*n :drum:

Mvh

Har ni blivit erbjudna att hoppa av??????
Och få,tillbaka handpenningen?
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Tredje nya skotern och har inte betalat handpenning någon gång, dvs gör som jag vill.
Väntar nog ut denna för jävlar vilken maskin, håller tummarna att den beter sig lika som i Hemavan i vintras ;)