Ski-Doo 2017

Mtn_climber

Välkänd medlem
20 mar 2008
102
0
16
Inte heller betalat handpenning och det står inget leveransdatum i köpkontraktet. Men det står något om en avgift på 7% om man avbokar.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Om man läser på dootalk så har några fått leverans nu trots att de fått beskedet att de skulle få maskinerna i början av dec.

Är det här något som också kommer att påverka oss i Skandinavien också eller är vi helt enkelt en sistaprioritering från BRP?
Transporten hit bör ta 3,5-4 veckor som sagt så om vi säger en månad jämt och räknar med att de börjar gå ut nu betyder det att de egentligen borde kunna börja leverera här sista veckan i nov/ första veckan i Dec.

Den stora frågan är hur BRP prioriterar nu!?
Jag antar att amerikanarna har större tendens till att hoppa av vid sen leverans och gnälla mer högljutt men det handlar mer om kulturella skillnader och det vore inte särskilt rättvist mot oss att missgynna oss därför kan jag tycka.

Är det någon som kan kolla med sin handlare till veckan om leveransbeskedet till oss skandinaver ändrats någonting?
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Alla vill ha skotern NU (omedelbar behovstillfredsställelse) trots att alla egentligen vet att körningen innan jul är den sämsta, mest olycksdrabbade och kalla/mörka. Sitt i båten och njut av att få slita på gammhärken en sista gång medan stubbar och stenar sticker upp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Alla vill ha skotern NU (omedelbar behovstillfredsställelse) trots att alla egentligen vet att körningen innan jul är den sämsta, mest olycksdrabbade och kalla/mörka. Sitt i båten och njut av att få slita på gammhärken en sista gång medan stubbar och stenar sticker upp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om man har sålt "gammhärken" då? :Cry:
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Om man har sålt "gammhärken" då? :Cry:
Men att dom skulle bli sena visste vi redan i då dom visade dom. Så har man sålt gammhärken får man faktiskt skylla sig själv, och inte bryr sig brp om att vi i här uppe får vänta, ni tyckte ju nyss det var värt att vänta då den är så utomordentligt bra.

Ta det lugnt, ni kommer få dom den tid dom sagt dom ska komma
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Var själv dum och sålde gammeln i tron att man skulle ha summiten i december iaf, men de verkar man bittert få ångra!
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Varför inte bara köpa öl för bensin pengarna ni slipper lägga ut i år...&öla på tills maskin kommer?är ju rätt nice det åxå
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Alla vill ha skotern NU (omedelbar behovstillfredsställelse) trots att alla egentligen vet att körningen innan jul är den sämsta, mest olycksdrabbade och kalla/mörka. Sitt i båten och njut av att få slita på gammhärken en sista gång medan stubbar och stenar sticker upp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Man vill ju fixa å trixa lite, klämma å känna du vet... Dekaler å så :)
 

ogrfre01

Aktiv medlem
6 aug 2013
77
0
6
var lugn fram till att det blev V3...... innan det var budet årsskiftet..... och som jag förstår saken är beskeden inte officiella, de är uppskattade och finns i nått datorsystem men är inte 100 spikade. Så fattar jag det men det kan säkert vara fel? Är väll bara BRP som har koll och man märker på handlarna att de är nervösa för att ge nått form av besked eller några löften så man undrar ju om BRP ens har koll.

Sen verkar ju inga tider hålla vad gäller de besked som kommer från BRP så det är inte så tacksamt heller för handlarna kan jag tänka mig. Gissar att det är därför de inte törs säga något nytt eller lova nått :) Men man vill ja ha maskinen så det är väll bara sitta i båten, men inte tyst och definitivt inte stilla :)
 

ogrfre01

Aktiv medlem
6 aug 2013
77
0
6
Japp, 165 kommer typ först av alla då det är så pass få verkar det som, frågade handlaren idag.......
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Blir intressant se om ski-doo 2018 tråden skapas innan 2017 skotrarna levereras:blink:
Historiskt sett så tyder ju datumet på det
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.853
101
63
Skellefteå
Ja, det är ju oftast enpatte här på forumet som brukar skapa Ski-Doo 20XX trådarna, så vi får väl se när han tycker det börjar vara dags=)