Ski Doo REV 670 Bergsgeten

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Om du inte redan har sett det så kolla upp Lshobie på youtube han bygger en Mountain REV just nu (han har riktat och förstärkt samma ställe som du), han har en del andra roliga byggen också.
Härligt det ska jag kolla närmare på då det är dags att vila i soffan! :)
Idag har jag även riktat främre delen av chassit. Allt var snett och vint och hela subframen var krokig.
Återstår att svetsa dit ett nytt främre fäste på chassit för subframen och lite svets jobb på själva subframen sen är det dags att gasa igen!

 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Förstärk stötdämpartornen, samt bakdelen av fram ramen dvs din sista bild . Du kan ta ett 40mm brett "aluflatjärn" bocka det så det följer bottnen av "fram ramen" och går ända upp brevid damaskerna för styrstagen. Jag kunde använda min Rev 440 framram som dragspel, innan jag gjorde dom modsen. Det är även en svaghet, där den där fliken från "framramen" går ihop med chassiet. Ungefär där pipa och slutburk möts.
 

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Råkade ut för samma sak med chassit i början av december. Dock inte lika seriöst fixat som dig.
Har bara slagit bort bucklan med en hammare, lagt dit en 2mm's stålplåt så den inte viker sig igen och svetsat lite. Ska lämna in på en firma här i stan imorgon så dom får svetsa 3 av 4 alufogar på undersidan där framvagnen går ihop med chassit. Precis det stället som Dadda skriver.
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Händer inte så mycket just nu. Ska svetsa och göra diverse förstärkningar till veckan sen bli det köra resten av säsongen innan det bli sommar och den ska in byggas om lite till..
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Det går bra. Kör fortfarande med lite snett chassi men det har blivit ett par mil med nya boogien och det vart en grym skillnad. Nu är snart säsongen över och man kan koncentrera sig på att förfina och bygga om lite mer. Är grymt nöjd men har nog en del att hämta då jag ännu inte gjort något med variationerna (600 sdi sekundär och primär från mach 1). Så nu måste man läsa på om det så man begriper vad man gör.

Någon som har några bra tips?
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
En bild från helgen.
Har kapat chassit lite bak då det sprack tidigare. Vart snyggare anser jag.

 

DanielEngstrlöm

Aktiv medlem
14 mar 2013
98
0
6
Krokom
Tackar!!
Dynan har jag gjort själv. Riktigt bra dyna om man gillar att stå och kasta över fötterna fort vid sidbyte i snårskog. :)
Okej, kanske något sånt jag skulle gjort till summiten! Har du utgått från originaldynan då eller?
Samma med fotstegen, är dom också hemmagjorda? Grymt projekt i övrigt! :)
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Nä original dynan sålde jag och byggde denna från grunden. Förtegen är också min skapelse. Även dom vart riktigt bra! :)
 

yamaha et 700 pro

Välkänd medlem
29 aug 2009
250
0
16
vidsel
fint bygge du har gjort ! har du mer bilder på själva motorbygget ? för är medveten om hur pass trångt det blir för förgasarna och insug, skulle vara intressant hur du gjort där :)
 

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Så jävla snyggt :) ha lite frågor till mitt projekt då ja föll för boggin.

Vad är de för boggi och från vilken maskin?
Är dämparna bra och hur tycker du den funkar jämfört med original boggin?
Vad är de för cc mått och vad fick du göra om för att få dit den?
Va ligg en sån boggi i för pris ca? :)

Mvh