Har du själv varit o kört däromkring?så att du vet att det går att "köra"?
På Vemdalsskalet är det ca 40cmNån som vet hur d är i norra dalarna/ vemdalen lr kanske funäs??
65CM fast isarna är dåliga... fast visst går det =) skulle inte vilja bo i regniga söder...
Kolla webkameran eller smhi... ca 50 cm i byn...Hur mycket snö är det i Gördalen nu?
Kameran har inte uppdaterats idag. Har hört på ryktesvägen att det har fallit 40 cm i grövelsjön i natt! därför är man lite nyfiken på Gördalen.Kolla webkameran eller smhi... ca 50 cm i byn...
Har det kommit 40 cm i gördalen så har det i såna fall blåst dit,inte fallit.Kameran har inte uppdaterats idag. Har hört på ryktesvägen att det har fallit 40 cm i grövelsjön i natt! därför är man lite nyfiken på Gördalen.
Pappa var uppe i helgen och han sa att det var ca 3 dm och fullt körbart i storåbrännaär de ingen som har varit och kört runt laxsjö,storåbränna eller lakavattnet? har stuga där och funderar på att åka upp i helgen.
Hmm, enligt smhi.se så kommer det lite snö under onsdagen och lite under lördagen. Så det blir nog bara någon cm, tråkigt nog. Jag vill ha massor av snö!Låter som att det ska snöa då och då här fr.o.m. onsdag och över helgen Får hoppas det blir skoterföre före jul så man kan dra på sig tomtedräkten och glida runt på byn
Hmm, enligt smhi.se så kommer det lite snö under onsdagen och lite under lördagen. Så det blir nog bara någon cm, tråkigt nog. Jag vill ha massor av snö!
Ringde upp idag och hörde med mor och do mhade varit upp på fjället igår, det har blåst rejält så det är inte så bra på kalfjället... Håller man sig dock idalgångarna så är det ganska ok med snö...Har det kommit 40 cm i gördalen så har det i såna fall blåst dit,inte fallit.
Det har varit storm styrka ända sen i går middag,så snön har garanterat blåst bort från alla öppna ytor.
På kalfjället är det nog väldigt stenigt,tyvärr
Det har kanske kommit 10 cm max sen i fredags.(utom kanske i gördalen då)
Jag har hört via rykten att det är ca en halvmeter snö i stöde (sundsvall). Det lät lite överdrivet. Någon som varit i stöde o kört?