Snödjup i Sverige just nu?

J

JagLuktarGott

konstigt nog har det faktiskt kommit nästan 2dm i Söderhamn (Hälsingland) än så länge, och det vräker fortf ner :D men tråkigt nog kommer det nog antagligen att regna bort under veckan, men fint äre :D har varit ute och kännt lite på det trots allt, men tråkigt nog är min skoter isärplockad :( så det fick bli farsans!

Kanske kommer bild om folk är sugen.
 

Jappower

Välkänd medlem
20 sept 2006
238
0
16
Söderhamn
jepp som sagt.. nästan 20cm snö här nu i söderhamn. Det ligger 20cm på sina ställen för den delen.. iaf där ja vart.. ;) såå har åkt 1 mil idag ca.. skojskoj.. =) har även sladda runt i E28an min i X antal timmar!!sjukt skoojjit!! mohhaha :D
 

Jappower

Välkänd medlem
20 sept 2006
238
0
16
Söderhamn
jag blev faktist helt stäld! när jag var ute och mätte igår, trodde på fullaste allvar det var minst 40-50 cm.. Vilken chock man fick :hahaha:

haha joo jag förstår det.. när ja tänker på kiruna tänker ja 1 meter snö 20 o minus . haha fördomar. :D
 
F

FlewFish

haha joo jag förstår det.. när ja tänker på kiruna tänker ja 1 meter snö 20 o minus . haha fördomar. :D
Jo man gör nog automatiskt det, högt upp = borde vara hur mycket snö som helst :laugh:
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
23-24-25 november var det 40cm i arådalen vid oviksfjällen.lederna funkade hyffsat, inte så många som hade kört upp dom ännu.På fjället hade det drivit så man kände stenarna slå mot styrstålen.Dock så har det snöat nästan varenda dag där uppe i veckan och kommer fortsätta ganska mycket till den 7:e december då man åker upp igen ;-)
 

Mr Polaris

Medlem
2 aug 2007
22
0
1
Sundsvall
Jag har stuga i Gräftåvallen och det var knappt körbart förra helgen eftersom det blåst bort på öppna ytor.

Hur var det på österfjället (mellan gräftåvallen/arådalen)?

Kanske sticker upp över dagen denna eller nästa helg så man får köra av sig det värsta... :)
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
smhi har inte visat närmare än 25 cm infån verkligt snödjup de senaste 3 åren i oviksgällen iallafall därför litar jag inte ett smisk på deras djup
 
E

ejwbegysv

Över 60cm nu och det snöar på ordentligt... Synd att summiten är på verkstaden..