Snödjup i Sverige just nu?

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
är väll en 35cm här i sundsvall nu och det fortsätter vräka ner också och det har ju snöat hela dagen :D... iaf här där jag bor ca 3 mil utanför sundsvall
 
W

w3stman

Körde i Kaxås idag (7 mil nordöst om östersund) och det var mycket snö. Hur skön tur som helst. Tippar på minst halvmetern och sen mer på vissa ställen där det var me lä. Här i Östersund är det dock runt 3-4dm skulle jag tro..
 

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
yeeeehaaaaaa

klev nyss upp klockan är 10:23 och har fått ca 2 decimeter snö i natt och det rasar ner och jag menar rasar ner fortfarande... men har inte fått min slutburk från mn-racing än. så den står utan piper i garaget.. annars hade jag inte varit inne just nu kan jag lova ;)
 

bilfreak

Aktiv medlem
9 okt 2006
90
0
6
Nordmaling
Ohh shit dethär vådar gott.. kom 25 cm snö inatt :) .. man blir som sugen, även att man får hem sin nybeställda Iq shift om 1 vecka, gör ju inte att suget känns mindre.. :)
 

baus

Aktiv medlem
18 nov 2007
52
0
1
Kra
Det var någon som skrev 28 cm i Kiruna, fast det är sanning med mod. för det är jäkligt kompakta 28 cm, den har ju legat ett tag, fast nu snöar det igen! Menar bara att det verkligen inte kan jämföras med nyfallna 28 cm... rock!
 
E

ejwbegysv

Tycker det ser ut som 70 cm.
Ja enligt SMHI så är det 80cm i Gördalen, mest i hela sverige... Vet dock inte vart dom har sin mätstation... är nu typ 40-120cm med snö beroende på vart man mäter...

Här är några bilder från helgen :

Svärfar skulle hjälpa mig lös på gården (han inte ens komma ut från gårn).







Vi ses i snön! :rock:
 
W

w3stman

Såg skönt ut ejwbegysv :rolleyes: Jag var också ute och körde i helgen med några polare i Kaxås en bit ifrån Åkersjön.

 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
inte nån skoter bild men slänger upp den endå bara för att visa att även vi har snö här :D


jag och en polare var och klättrade runt lite i snön på några oplogade skogsbilsvägar och så här såg det ut då



och den där bilden är tagen innan det kom ytligare en par dm snö :)
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
JAAAAAA igår kom det nysnö säker 5-10cm å nu till det bästa plusgrader igen och regn...:bootyshake: i Skeå
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
inte nån skoter bild men slänger upp den endå bara för att visa att även vi har snö här :D


jag och en polare var och klättrade runt lite i snön på några oplogade skogsbilsvägar och så här såg det ut då



och den där bilden är tagen innan det kom ytligare en par dm snö :)
Vart nånstans i S-vall?
 

SPARTA

Välkänd medlem
17 sept 2007
112
0
6
Sundsvall
Här kommer några bilder efter 1:a riktiga skoterdagen. Det är inte jag som kör, jag är fotografen. Togs på lördagen den 1 Dec. :beer:







 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
70 cm minst i gällivare, lyckades köra fast med skotern när jag var på väg till byn helt ensam :p ringrost skyller jag det på :p