Snödjup runt Dalarna

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Har kommit mer sen dess. Samt att det snöade när vi var där. Vet dock inte hur mycket snö det hann komma resten av lördagen och söndagen.
 

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Inte har det töat nå speciellt var lite vind packat men det gick o hitta orörda myrar med lössnö på var hur skoj som helst. Ska helt klart dit i helgen igen
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Jag ska dit på lördag med fru och barn denna gången så dom får vara med en sväng. Så nu får vi se hur yamaha trippeln går i snön då jag inte har åkt nå led dom senaste gångerna jag varit där. Jag utgår inte riktigt från parkeringen vid kräckelbäcken. Men jag är iallafall inom ett par mils radie därifrån.
 

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Jag och några kompisar är sugna på att åka upp till kräckel på lördag från Falun.
Har något en rapport hur de ser ut nu? Är de stenhårt på och bredvid leden?
Vart bör man lasta av skotrarna?
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Parkeringen kräckelbäcken blir bra att lasta av. Ca 2,5-3 mil från älvdalen mot lillhärdal/sveg.
Ska dit själv på lördag. Dock ej den parkeringen. Men blir väl att hamna vid korskällan för lite lättare fika.
Svart dragon -07 och blå SXR med pipor . Samt liten sambo och 2 barn medföljer. Säg hej om du ser mej.
 

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Ska jag absolut göra, kommer med min svart röda lynx med en lyktsköld om jag skulle missa dig !
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Var uppe å åkte i Lördags å det var inga problem med för lite snö.

[video=youtube;hz0zErjT1II]http://www.youtube.com/watch?v=hz0zErjT1II&list=UUEfFJCP6pKDMy8hzvQYVCBg&index=2&feature=plcp[/video]
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Va mycke träd det är där du är å åker. Där jag är är det mycket glesare mellan träden ända tills dom tar slut helt. Du skulle behövt en guidning till lite bättre marker i samma område
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Jag gillar krånglig åkning där det inte är säkert att man tar sig fram.
Har säkert åkt 600mil genom åren uppe på skjutfältet så man måste hitta nya utmaningar.
Samtidigt så kan man då hitta ny okörda ställen.
Led åker jag minimalt nu för tiden.

Det är ju många som lastar av vid parkeringen söder om kräckelbäcken å sen "bara" åker till korskällan eller storvarden.

En film till från samma helg, I slutet kommer vi ner på stora myren mellan korskällan och storvarden.
[video=youtube;PnyrS0iL5F8]http://www.youtube.com/watch?v=PnyrS0iL5F8&feature=related[/video]
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
1m??? 60cm är det. SMHI har mätstation i Ulvsjö.
Har inte varit mer än 70cm på hela vintern. Har åkt hela området i skjutfältet.
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Möjligen att det kan vara vissa ställen där det är 1meter men då har snön blåst dit:)
Som t.ex på bilden nedan
Hmm, är väder o snödjupsnörd så det stör mig att det alltid överdrivs när man pratar snödjup. Har du någonsin hört någon uppgett ett mindre snödjup än det verkligen är;)?
Östsidan av trullberg är min favorit.
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Vi var dit idag med barnen å ungarna grävde ett hål rakt ner i snön, det var mellan skräppa och naveln på mej 180 cm lång. Så visst måste det vara mer än 70cm